Permisjon og trygd

Sanasol

Forelsket i forumet
Som jeg gleder meg til å sette igang papirmølla....ikke.
Når skal dere andre kontakte Trygdeetaten? Det er vel der man starter, så sender de papirer til oss og arbeidsgiver, og så er man igang? Eller er jeg helt på jordet?

...også vil jeg legge inn en glad banan, bare fordi jeg alltid har hatt lyst til det
[:D]

Sannelig om jeg vet, jeg får lønnen som vanlig fra arbeidsgiver jeg. Men jeg må vel søke om permisjon og det har jeg ikke satt meg inn i enda. [8|]

To glade bananer fra meg. Selv om den nederste ikke ser så glad ut... 

hei å hopp

Jeg har allerede vært og snakket med dem, var litt nysgjerrig på hvilken støtte jeg fikk, men det er der du får papirene du skal sende videre...men det er jo enda veldig tidlig, tror ikke du trenger å tenke på dette enda[:)]

Hei! Du kan gå inn på trygdeetaten.no og printe skjemaet som du skal fylle ut. Skjemaet skal sendes til trygdekontoret sammen med en bekreftelse fra jordmor eller lege med termindatoen din (ultralyd terminen). Arbeidsgiveren din må fylle ut et inntekts og skatteopplysningsskjema (månedslønnen din og skattetabell/prosent). De fleste arbeidsgivere har nok dette skjemaet selv, event regnskapsfirmaet til arbeidsgiveren. Det kan eventuelt helt sikkert skrives ut fra internett det også! Jeg har termin 16 Februar, men jeg kommer ikke til å sende inn dette før i desember tenker jeg.[:)]

tenkte jeg også tulip.. gjør papir jobben i november desember skifte. må ha dt fra begge jobbene jeg da..
har termin 17.februar så ingen hast enda[:D]

Så man kan sende inn papirene så sent som i desember altså? Noen som vet hvordan det funker når jeg er student og pappan er i jobb? Planen er at han skal ha pappapermisjon ca seks uker etter fødsel, og så skal jeg tilbake til studiene... Får jeg engangsstønad da, eller får vi bare permisjonspenger?
Er så utrolig vanskelig å finne ut av alt! Har lest mye på trygdeetaten.no, men finner ikke ut av det der... trygdekontoret her jeg bor er så talentløse at det tar noen uker før de ringer deg opp igjen :-P

Eg gjekk på skule når vi fekk May-Helen. Då fekk eg engangsstønad + litt av lånet vart til stipen, fekk kanskje litt ekstra stipend også, huskar ikkje... Sidan eg ikkje hadde krav på permisjon, fekk pappaen fri. Ikkje så populært med sjefen hans... [;)] 

Back
Topp