Permisjon og student papirmølla

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Noen som er fulltidstudenter her, og har mann med 100% jobb? Noen som vet hvordan det funker med Lånekassen/NAV osv? Hvilke rettigheter man har? Jeg tenker og ikke ta offisiellt permisjon, men melde meg opp til videre eksamen og se om jeg klarer noen av de, dermed gir jeg all perm til pappa..

Åi det tror jeg aldri jeg har hørt damer gjort før :p
Får du ikke stipend eller støtte om su går mer skole da, sånn at du får permisjonspenger istedenfor å studere det semesteret? Vet en del kvinner lurer systemet og søker på ett nytt skoleår for da får dem støtte fra nav!

Hva tenker du om amming og hvor lenge blir du hjemme før du må jobbe igjen? :)

Åi det tror jeg aldri jeg har hørt damer gjort før :p
Får du ikke stipend eller støtte om su går mer skole da, sånn at du får permisjonspenger istedenfor å studere det semesteret? Vet en del kvinner lurer systemet og søker på ett nytt skoleår for da får dem støtte fra nav!

Hva tenker du om amming og hvor lenge blir du hjemme før du må jobbe igjen? :)
Joda det er mange som prøver, men det er vell få som klarer å fullføre. Jeg har ikke tenkt å ha praksis osv, men skal prøve og ta noen av eksamene slik at siste året blir lettere :) jeg skal jo amme, så jeg er avhengig av at noen er med på skolen visst jeg har noe obligatorisk. Jeg starter jo ikke siste skoleår før ordinær studiestart høsten 2015, slik at jeg blir jo hjemme selv om jeg studerer :)

Jeg er lærling på fulltid! Jeg har rett på enten engangsstønad eller foreldrepenger ut i permisjon og Lånekassen kan du søke om foreldrestipend. I mitt tilfelle betyr det at jeg fortsatt får penger i permisjonen, som egentlig er studielån. Men, foreldrestipendet som man da søker om, gjør om det lånet i permisjonstida til stipend, slik at man får verken mer eller mindre gjeld pga man får barn :)
Du kan lese mer på lanekassen.no eller ringe de og spørre :) de er som regel veldig hjelpsomme der :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er fulltidsstudent med mann i 100% stilling. Vet ikke hvordan det er når du ikke tar permisjon jeg, men jeg tar iallefall permisjon og mottar stipend hele det året jeg går hjemme fra lånekassen. Jeg har i tillegg til studiene en stilling på 30% så jeg vil også motta lønn for det under permisjonen :)

Så lenge du studerer så skal han da ha rett på pappaperm. Vi var i samme situasjon med forrige. Men jeg tok nettstudier da. Men så lenge mannen har tjent seg opp rettten til pappaperm så må du enten ut i jobb eller studere for at han skal kunne ta over all din permisjon. Du vil vel uansett få foreldrepenger fra lånekassen selv om du ikke tar permisjon. Men husk de første seks ukene er kun for mor uansett så de må du ta.dvs at han kan ikke ta over de ukene for deg med mindre du blir alvorligsyk etterfødselen.. Så er det opp til jobben hans om hvor mange uker han får betalt for rett etter fødsel. Er han fagorganisert så har han rett på to uker betalt sammen med dere fra fødselen. men du har vel nesten sommerferie uansett når fødselen er overstått.:-) var det v fikk beskjed om i allefall. Dette var i slutten av 2012 og frem til mai i 2013

Jeg er også fulltidsstudent og han jobber 100%. Jeg prøvde å snakke med ei i Lånekassen, men hun var sur og ikke behjelpelig... Har prøvd å lest litt, men vet ikke hvordan forskjellen er om det er han eller jeg som tar majoriteten av permisjonen..

Jeg er også fulltidsstudent og han jobber 100%. Jeg prøvde å snakke med ei i Lånekassen, men hun var sur og ikke behjelpelig... Har prøvd å lest litt, men vet ikke hvordan forskjellen er om det er han eller jeg som tar majoriteten av permisjonen..
Jeg tror vi kan få engangstønad visst far tar permisjonen

Jeg var deltidsstudent da jeg fikk vesla. Hadde mye praksisperioder etter fødselen, og var da 100 %student. I de periodene jeg var i fulltid fikk pappaen permisjon. Han var hjemme i 8 mnd. Etter det hadde jeg bacheloroppgaven og var selv hjemme med henne til bhg start.
Jeg fikk kun engangsstønad fra nav, og Lånekassen gjorde om deler av studielånet til foreldrestipend

Back
Topp