Permisjon og foreldrepermisjon

Sekiro

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Julegavene 2019
Hei. Jeg lurer på hvordan man gjør det om man tar 1 års permisjon fra jobben fordi man har fått ett jobbtilbud og tar ut foreldreperm i forbindelse med fødsel en kort stund etter å ha startet i ny jobb.

Vil permisjon fra jobb nr. 1 vare i ett år uavhengig av fødselsperm, eller kan det være 1 år + min del av fødselsperm?
 
Ettersom du først har søkt om ett års permisjon(av andre årsaker enn fødsel). Som du har fått innvilget. Så må du søke om videre permisjon om du ønsker det. Men da med begrunnelse pga fødselspermisjonen.
Du har krav på inntil ett års permisjon i forb. med fødsel. (Før barnet blir 3 år) I etterkant av den vanlige fødselsspermisjonen.
Men jeg er usikker på hvordan dette utspiller seg når du allerede er i en permisjonssituasjon fra gamle jobben din.
Mulig du ikke har krav på noe som helst da.

Fødselspermisjonen din vil kun gjelde for den nye jobben din.

Jeg ville tatt meg en prat med sjefen på den gamle arb.plassen og forhørt meg litt hva de tenker.

Regner med at du søkte ett års permisjon for å se hvordan ting var i den nye jobben før du evnt sier opp? Og det får du kanskje ikke anledning til nå om du skal ut i svangerskapspermisjon?
 
Jeg har ikke fått jobbtilbud enda, var på intervju i går. Jeg tenkte å be om permisjon fra gammel jobb for å vurdere om den nye kunne vært aktuelt, ja... men så har jeg termin i slutten av november og skal ha en del perm pga det. Jeg tenkte ta ca halvparten av fellespotten på foreldreperm, men ikke sikker på om vi har 100 eller 80% enda. Så det jeg lurer på er hvor mye av en evt ny jobb jeg får testet ut før jeg har forpliktelser til gammel jobb .
 
Back
Topp