Permisjon og foreldrepenger:)

Pakeeza85

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Når har dere tenkt å søke om permisjon og foreldrepenger?? Satt og tenkte istad, det er jo snart det nå. Som tiden flyr. På jobben må det søkes 3 mnd før man går ut i permisjon. Så har ikke så god tid når jeg tenker meg om.
Så er jo det slik at papirer til NAV sendes etter uke 26.:think005

Jeg kommer til å søke så snart jeg har passert uke 26 og har fått terminbekreftelsen fra legen. Er veldig greit å søke i god tid i tilfelle de finner feil i søknaden eller arbeidsgiver er treg med å sende inn papirene. Jeg regner liksom med å støte på noe kluss på veien for det var et styr uten like sist :P Arbeidsgiver var utrolig treg med å sende inn papirene og jeg måtte purre mange ganger før de endelig ble sendt inn. Fikk til og med "sinna-brev" fra NAV hvor de "truet" med å avslå søknaden dersom papirene ikke kom innen sånn og sånn. Lite festlig! :disgust

Kommer til og sende inn søknaden om ca 2 uker,da er jeg godt passert 26.uker (29++) og har time hos jordmor.

Skal sende inn papirene på fredag etter jeg har fått terminbekreftelsen fra jordmor. Er da 27+1 :)

Sender søknad til NAV så fort jeg har fått terminbekreftelsen.. Skal til jordmor i morgen, og da er jeg 27+3, så da regner jeg med at jeg kan gjøre det etterpå :-)

Har allerede levert søknad på jobb. De ønsket at jeg skulle gjøre det, og heller ettersende terminbekreftelsen etterpå. Pga. at de måtte utlyse vikarstilling for jobben min etc.

Men ang. terminbekreftelsen. Er det noe jeg bare skal be jordmor om å skrive ut i morgen? Er det et ark med en dato på liksom? :P Eller får jeg det uansett av henne i morgen?

Sender søknad til NAV så fort jeg har fått terminbekreftelsen.. Skal til jordmor i morgen, og da er jeg 27+3, så da regner jeg med at jeg kan gjøre det etterpå :)

Har allerede levert søknad på jobb. De ønsket at jeg skulle gjøre det, og heller ettersende terminbekreftelsen etterpå. Pga. at de måtte utlyse vikarstilling for jobben min etc.

Men ang. terminbekreftelsen. Er det noe jeg bare skal be jordmor om å skrive ut i morgen? Er det et ark med en dato på liksom? :p Eller får jeg det uansett av henne i morgen?

Det er bare et skriv som bekrefter termindato, som enten jordmor eller lege må underskrive. Du får bare nevne for jordmor i morgen at du trenger terminbekreftelsen, med mindre hun kommer deg i forkjøpet ;)

Forrige svangerskap sendte jordmor meg den i posten etter jeg hadde passert uke 26, nå går jeg bare til lege og hun trenger nok en påminnelse :P

Det er bare et skriv som bekrefter termindato, som enten jordmor eller lege må underskrive. Du får bare nevne for jordmor i morgen at du trenger terminbekreftelsen, med mindre hun kommer deg i forkjøpet ;)

Forrige svangerskap sendte jordmor meg den i posten etter jeg hadde passert uke 26, nå går jeg bare til lege og hun trenger nok en påminnelse :p

Okey, men skriver hun den ut når jeg er der, eller må den ettersendes i posten? :-)

Jeg sender inn søknad når jeg har fått bekreftelse :) Skal til jm i midten av juli, tar det etter det :)

Jeg skal faktisk til jm når jeg er i uke 26 og tenker å spørre etter termin bekreftelsen da. Så skal søke så fort som mulig etter det. Greit å få det gjort i god tid.

Men dere som har gjort det før, kan man sende sammen papirene fra jobben sammen med NAV papirene istedet for at jeg sender til NAV så må jobben sende etter? Har tenkt å ringe til NAV å høre ang dette også, men om noen her inne vet hadde det jo vært greit å vite

Hvordan gjør dere det med permisjonen? Skal far samtidig, etter, delt opp og stykkevis?

Her skal far ha 4 uker ferie og 14 uker permisjon når jeg er ferdig med min. De tre første ukene av disse tar jeg ut ferie så vi får denne tiden sammen :-)

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Jeg skal faktisk til jm når jeg er i uke 26 og tenker å spørre etter termin bekreftelsen da. Så skal søke så fort som mulig etter det. Greit å få det gjort i god tid.

Men dere som har gjort det før, kan man sende sammen papirene fra jobben sammen med NAV papirene istedet for at jeg sender til NAV så må jobben sende etter? Har tenkt å ringe til NAV å høre ang dette også, men om noen her inne vet hadde det jo vært greit å vite

Det er nok sikkert mulig det da. Hvis du får inntektopplysninger fra sjefen din så er jo det like greit å sende den inn selv

Back
Topp