Permisjon og foreldrepenger

Lykkelig1985

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Hei, mulig det finnes en tråd på dette men fant ikke noen i farten når jeg søkte.

Jeg er litt usikker på hvordan rettighetene er rundt dette med permisjon og foreldrepenger. Til info skal jeg søke om 100 % foreldrepenger. Jeg tenkte å ta ferien for 2013 i permisjonen slik at den dermed blir forskjøvet tilsvarende, jobben min betaler ikke lønn for juni men utebetaler feriepengene i denne mnd. Hvordan blir dette når jeg tar ferien min i f.eks september 2013. Vil jeg ha krav på lønn fra jobben i denne perioden, siden permisjonen blir utsatt denne mnd?

Føler meg litt grønn på dette, og lurer på hva som er smartest å gjøre. Skal selvfølgelig ta ferien min for 2014 når permisjonen er ferdig, og vet at jeg for denne ferien ikke har rett på feriepenger fra jobben, men for de 12 første ukene av permisjonen fra NAV (blir ikke så mye, men men)...

Hmmm, jeg kan ikke disse reglene, men siden jobben din kun utbetaler feriepenger i juni bor de betale deg lønn de ukene du tar ferie. Jeg prøvde å spørre jobben min om feriepenger for noen mnd siden, men der også fikk jeg beskjed om at det skjer kun i juni..

Om du ikke får lønn i juni, så får du vell da feriepenger den mnd?
Om du har det slikt, så er det likt som hos meg. Det vil si at da får du lønn som vanlig i den perioden du skal avvikle ferie ;)

Back
Topp