Permisjon og fordeling av denne

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Hvordan tenker dere fordele fellesdelen av permisjonen?

Jeg er superegoistisk og ønsker så mye av fellesperioden selv. Litt fordi at den første delen av permisjonen er for det meste til å sørge for basisbehovene til babyen, jeg vil også gjerne ha permisjon når barnet faktisk begynner å respondere litt.
Pappaen vil gjerne ha sin fedrekvote på sommeren (jeg har vel frem til rundt 20. juni) slik at han bare kan dille om sommeren. Men om jeg ønsker ha noe ulønnet permisjon, så er det jo best for meg å ha denne rett etter min permisjon, for ikke å gå tilbake på jobb noe, og deretter være et par måneder i permisjon igjen.

Vi er dog heldigvis enige om at jeg får mesteparten, da :) Og det liker jeg :)

Pappan her har ikke opparbeidet rett til fedrekvote, så her blir alt på meg..

Skal ja hele fellesperiode, og mine uker pluss 10 uker ferie. Så får mannen sine 10 uker [emoji4]

Du kan jo ta ferie 4 uker i juni feks, da. og ikke ulønnet perm. Og at han vil ha perm på sommeren synes jeg er et dårlig argument, men det er meg, da.

Hos oss får jeg hele fellesperioden og han pappakvoten, han vil ikke ha mer. Så jeg har perm til ca 12.juni. Da kommer jeg til å jobbe litt, før jeg tar tre ukers ferie i juli (samtidig som han har perm). Også satser vi på bhg fra slutten av aug, da er babyen ca 11 mnd. Det var da storebror begynte i bhg også. Vi har ganske stor tro på at vi får bhg-plass i samme bhg, så ingen behov sånn sett for å strekke permisjonen. Dessuten gruer jeg meg litt til å være så lenge borte fra jobb :P Selv om jeg gleder meg til å være masse hjemme selvsagt. Med forrige hadde vi 80% lønn, men så begynte han i bhg og siste del av pappaperm var nesten bare tull for oss, så denne gangen tar vi 100% og permisjon i 49 uker. Og hvis noe skulle skje ift sen utvikling eller ikke bhg-plass får vi spe på med litt ferie utover, og se hvor vi er etter det.

Får du 49/59 uker da eller får du kun mødrekvoten og felleskvoten?
Får 49 uker da jeg blir nødt til å ta 100% lønn, men i det minste glad vi ikke mister de ukene pappaen egentlig skulle hatt.

Han går i vikariat, og vil helst ha mest mulig tid på jobb mtp forhåpentlig fast ansettelse. Så her tar jeg hele fellesperioden (også lettest mtp amminga), og så har jeg spart opp en del uker ferie som jeg slenger på der. På den måten får vi litt fri samtidig og kan reise fritt en periode :)
Deretter får far ta resten av sin permisjon + sin ferie, og så tar jeg ulønnet permisjon resten av året når han må tilbake i jobb. Satser på barnehagestart etter nyttår 2019 :)

Fant ut nå via nav at far kan tjene opp rettigheter til fedrekvote fram til mors siste permisjonsdag, så da blir det pappaperm på han likevel. Bra for dem, blanda for meg [emoji23] 39 uker her da. Han har nok ikke ro i ræva til å være hjemme lenger uansett :D

Jeg skal ha hele fellesperioden, men skal ta ut noe gradert, slik at jeg kombinerer jobb og permisjon. Da vil pappaen også ta ut si del gradert i samme periode. Dette passer best for oss med tanke på jobbene våre.

Du kan jo ta ferie 4 uker i juni feks, da. og ikke ulønnet perm. Og at han vil ha perm på sommeren synes jeg er et dårlig argument, men det er meg, da.

Hos oss får jeg hele fellesperioden og han pappakvoten, han vil ikke ha mer. Så jeg har perm til ca 12.juni. Da kommer jeg til å jobbe litt, før jeg tar tre ukers ferie i juli (samtidig som han har perm). Også satser vi på bhg fra slutten av aug, da er babyen ca 11 mnd. Det var da storebror begynte i bhg også. Vi har ganske stor tro på at vi får bhg-plass i samme bhg, så ingen behov sånn sett for å strekke permisjonen. Dessuten gruer jeg meg litt til å være så lenge borte fra jobb :p Selv om jeg gleder meg til å være masse hjemme selvsagt. Med forrige hadde vi 80% lønn, men så begynte han i bhg og siste del av pappaperm var nesten bare tull for oss, så denne gangen tar vi 100% og permisjon i 49 uker. Og hvis noe skulle skje ift sen utvikling eller ikke bhg-plass får vi spe på med litt ferie utover, og se hvor vi er etter det.

Ja, vi har tenkt litt på hvordan vi gjør det med ferie også. Jeg kunne jo godt tenke meg å ha den lille hjemme litt lenger enn til barnehagestart, synes fremdeles de er så små.

Hehe er enig i at hans argument ikke er det beste altså :) Vi har ikke helt tatt avgjørelsen ennå på hvordan det blir, og jeg har jo 5 uker ferie, men satser på å spare litt til jul.

Jeg er også der nå at jeg bare vil bort fra jobb. Har søkt meg en god del andre steder, men ikke fått noe napp ennå, og ønsker meg vel egentlig ikke tilbake heller. til og med sjefen min, som nå blir presset ut, råder meg til å "bruke permisjonen veldig fornuftig" og søke meg videre. Og er jeg arbeidsledig, får jo bare far forskyve sin permisjon..

Her blir det som sist. Jeg tar hele felleskvoten, og blir vell etter noen mnd og jobbe gradert da det er best mtp firmaet. Så få pappaen ta litt permisjon når jeg jobber gradert evt etter at min permisjon er ferdig om vi vil drøye barnehagestarten litt

Tipper det blir som sist, hvor jeg tar hele fellesperioden og ferie mens han har perm :)

Spørsmålet er vel litt mer på om jeg er noen uker tilbake på jobb før jeg tar ferie eller ikke :)

Han hadde lyst på 12 uker denne gangen, så da blir det sånn :)

Jeg tar 39 uker, han 10. Så satser jeg på en mnd med ulønnet også er det jo 5 uker med ferie, så totalt 48 uker da.

Jeg skal ha fellesperioden. Skal også søke om å overta mannen sin permisjon, men om jeg får det vet jeg ikke. Blir uansett noe ulønna perm etterpå, ev kombinert med at mannen har gradert permisjon.

Jeg skal ha alt av fellesperioden. Kommer til å amme, og babyer spiser ikke spess mye i 7-8 mndr alder.

Jeg skal ha alt av fellesperioden. Kommer til å amme, og babyer spiser ikke spess mye i 7-8 mndr alder.
Samme her. Og ferie i tillegg, treffer jo rett på sommerferien. Ikke så gøy å gå tilbake for tidlig ved amming, sist gang begynte melka ofte å renne på jobb, selv om babyen var 10 mnd...

Vi har ikke snakket særlig mye om det, enda en del tid å beslutte på. Jeg regner med vi går for 49 uker med 100% lønn, har regnet ut at jeg vil tape såpass mye på å ta 59 uker med 80% lønn at jeg da heller får spare opp og heller ta noe ulønnet om det er aktuelt. Jeg antar at jeg tar fellesperioden og at far tar 10 uker, men om han vil ha mer så skal han få det. I tillegg så regner jeg å spe på med ferie og noen uker ulønnet permisjon, far kan også spe på med litt ferie.

Skal overføre ei av årets ferieuker til neste år. Tenkte kanskje å ta to uker fra i år og føre over til neste år, men kjenner at fire ukers sommerferie i år vil bli godt.

Heller mot 80% og at eg tar mye selv. Lei av jobben min....ehe....søker egentlig jobb også da, men har en mann som er såååå klar for å få permisjon, så om eg skulle få lyst å begynne tidlig tror eg vi glatt får overført det til han.
Taper ca 10 000 (15000-5000skatt) på det, men beholder jo da rettigheter til sykepenger etc, kan være kjekt å ha.
Har jo noen mnd igjen på å bestemme, så mulig jeg ombestemmer oss [emoji23]

Back
Topp