Permisjon og ferie - 'mister' man permisjonstid da?

Mariamamma

Glad i forumet
...for hvis man som lærer har termin 1/8, ryker jo ganske store deler av ferien i permisjon hvis det er sånn... (Jada, vi har lange nok ferier fra før, jeg vet det...) Bare lurer jeg...

Jeg har søkt om ferie midt i permisjonstiden og da bare forlenges permisjonstiden med de 5 ukene ferie jeg skal ha...Men om du mener de 3 ukene før termin så må du ta de ut ellers mister du dem. det var slik jeg fikk lagt det frem[8|]

ORIGINAL: Nallepu

Jeg har søkt om ferie midt i permisjonstiden og da bare forlenges permisjonstiden med de 5 ukene ferie jeg skal ha...Men om du mener de 3 ukene før termin så må du ta de ut ellers mister du dem. det var slik jeg fikk lagt det frem[8|]

...jeg må altså ta de tre ukene FØR ferien min starter, er det det du mener?
Og jeg søker jo ikke om ferie - man kan jo ikke velge når ferien skal komme, men sommerferien varer jo til ca. 15/8 vanligvis...

De 3 ukene er de 3ukene før terminen din og kan ikke taes før. Så du går i perm 11juli egentlig. Men du har da ferie til gode og ferien din utsettes til etter permisjonen eller om du vil søke om å ta den under permisjonen som jeg gjorde.Da stopper fødselpengene mens du har ferie. Du mister ikke ferien din, den har du krav på og den blir bare overført til neste år e.l.

Jeg tar ferien min fra i år, i april til neste år. Lovbestemt ferie får du tilgode. Det vil si at du bare får dine 5 ukers sommerferie tilgode, ikke vinterferie og påskeferie. Slik er det meg fortalt. Selv gikk jeg glipp av de 3 ukene før fødsel, siden Frida kom 4 uker før termin. Kjedelig![:@]

ORIGINAL: Snuppepia

Jeg tar ferien min fra i år, i april til neste år. Lovbestemt ferie får du tilgode. Det vil si at du bare får dine 5 ukers sommerferie tilgode, ikke vinterferie og påskeferie. Slik er det meg fortalt. Selv gikk jeg glipp av de 3 ukene før fødsel, siden Frida kom 4 uker før termin. Kjedelig![:@]

Riktig at det bare er lovbestemt ferie ja[;)] Og føder du før de 3ukene permisjon før termin mister man de også[:@]. Det er egentlig helt på trynet, for da syns jeg man kunne forlenget permisjonen med 3 uker[8|]

Back
Topp