Permisjon og ferie de første 6 ukene

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Hei! Lurer på om noen har vært i samme situasjon og hvordan dere løste det?
Jeg er lærer og har ferie i juli. Jeg har termin 30.6. Det er ikke lov å ha ferie de første 6 ukene i permisjonen. Men jeg har jo rett på 4 ukers ferie. Hvordan kan dette løses?

Jeg er lærer og har ferie i juli. Jeg har termin 30.6. Det er ikke lov å ha ferie de første 6 ukene i permisjonen. Men jeg har jo rett på 4 ukers ferie. Hvordan kan dette løses?
Er det ikke fem uker ferie i stat og kommune? Har ikke erfaring, men vil tro du bare får flytta ferien til senere på året? Avspaseringa som også tas om sommeren går kanskje tapt da.. :/

Du får flyttet ferien og kan typisk ta ut ferieukene etter permisjonen. Født i ferien (før tiden og fikk plutselig noen uker ferie som kom i tillegg, hadde termin i august).

Er det ikke fem uker ferie i stat og kommune? Har ikke erfaring, men vil tro du bare får flytta ferien til senere på året? Avspaseringa som også tas om sommeren går kanskje tapt da.. :/

Ja, du har rett, det er 5 uker totalt. Avspaseringen er jeg klar over at det ikke regnes som feriedager, så det går tapt. Men jeg håper jeg får lov å "flytte" ferien da. :) Visste ikke det var mulig!

Takk for svarene, alle sammen!! Beroligende å vite at det går an å flytte ferien i dette tilfellet. :)

Det blir akkurat det samme som om du skulle blitt syk i løpet av de fem ukene. Da kan du også ta ut ferien senere. Utenom det så er det jo lite rom for å flytte/få igjen ferie i læreryrket.

Jeg hadde termin 2. juli og fikk ferie i starten av permisjonen, men utbetalingene går via min arbeidsplass(kommunal barnehage) istedenfor NAV.

Back
Topp