Permisjon og ekstrajobbing

Maiungen15

Forelsket i forumet
Jeg har en 100% stilling som sykepleier i en kommune, som jeg skal ha fødselspermisjon fra. Men jeg er også tilkallingsvakt på nattevakter i en annen kommune. Kan jeg i teorien jobbe netter når jeg er i permisjon? Eller vil det gå utover permisjonspengene?

Er du i permisjon er du i permisjon. Da må må du ta gradert uttak isåfall.

Er du i permisjon er du i permisjon. Da må må du ta gradert uttak isåfall.

Ok. Så da vil jeg vel måtte "si ifra meg" permisjonspengene som jeg ellers tjener inn på ekstrajobbingen? Tenker jeg riktig da? Jeg har ikke tenkt å jobbe netter når jeg er nybakt mamma, men kom til å tenke på hvordan det funker bare.

Last edited:
Du kan jobbe enkeltdager, og melde fra om de til nav. Da trekker nav deg i utbetaling for det antall dager du har jobbet hver måned, men du forlenger permisjonen med det antall dager du har jobbet :)

Du kan jobbe enkeltdager, og melde fra om de til nav. Da trekker nav deg i utbetaling for det antall dager du har jobbet hver måned, men du forlenger permisjonen med det antall dager du har jobbet :)

Med andre ord du kan gradert uten å avtale det på forhånd? Hmm må undersøke det på forhånd, hvis jeg kan jobbe inn noe og spare permisjonen hadde ikke det vært dumt..,

Med andre ord du kan gradert uten å avtale det på forhånd? Hmm må undersøke det på forhånd, hvis jeg kan jobbe inn noe og spare permisjonen hadde ikke det vært dumt..,

Jeg ringte nav da jeg fikk tilbud om å jobbe en helg midt i permisjonen min, da sa de at jeg bare trengte å melde i fra, siden det kun var enkeltdager, og en annen arbeidsgiver enn hovedarbeidsgiver :) Ble ikke noe av jobbingen, så fant ikke ut hvordan man melder i fra da... Men tar du en tlf til nav så får du nok et skjema :)

Og dette går selvom det er arbeid for to forskjellige arbeidsgivere? Så hvis jeg jobber enkeltnetter i kommune 1, kan jeg forlenge permisjonen utover i kommune 2?

Jeg fikk beskjed om at det gikk ann siden det var en annen arbeidsgiver enn hovedarbeidsgiver :)

Ok, takk for svar og innspill - skal sjekke med NAV :) Nettene jeg jobber ekstra er så godt betalt ift min fulle jobb..;) skal sjekke opp litt!

Er det virkelig så enkelt?

Er det virkelig så enkelt?

Er nok helt sikkert ett skjema, men i prinsippet skulle det være det ja :) Hadde tenkt å jobbe en helg i permisjonen, da fikk jeg dette til svar av Nav :) Men ble ikke noe av jobbingen, så fant aldri ut hvordan jeg skulle melde i fra..

Er nok helt sikkert ett skjema, men i prinsippet skulle det være det ja :) Hadde tenkt å jobbe en helg i permisjonen, da fikk jeg dette til svar av Nav :) Men ble ikke noe av jobbingen, så fant aldri ut hvordan jeg skulle melde i fra..
Supert om det er så lett uansett da :)

Back
Topp