Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei!
Dere som har barn fra før. Når er det vanlig med barnehageoppstart? Er dette i slutten av august? Tar dere ulønnet perm til barnehagestart?
Takk for svar! Jeg trodde det var slik at ulønnet perm måtte tas med en gang etter lønnet perm? Kan jeg gå tilbake på jobb mens far tar perm også ferie og deretter ulønnet perm til barnehagestart?Barn født i juni får normalt oppstart i august, en gang i løpet av de 3 første ukene (de kan ikke ta inn alle barna på likt etter ferien, så barn som har fylt ett år på starten av året og har ventet fra 5-8 mnd på barnehageplass får ofte oppstart først).
Man må som regel ha en viss mengde ulønnet permisjon ja, så sett av penger i løpet av permisjonen, spe på med ferie (man kan ikke alltid ha ferie samtidig i perm), og spar litt tid til barnehagepppstart skulle jeg ofså si. Ikke alle ettåringer som er klar for 6-8 timer i barnehage etter 5 dager med innkjøring
Om du føder i juli, får du kontantstøtte på kr 7500 i juli. (Regel: fom måneden barnet er 13mnd tom måneden FØR man har barnehageplass).
I tillegg får du barnetrygd fom barnet er 1 mnd på ca 1600, som du kan spare hver måned og bruke i ulønnede perioder.
Takk for svar! Jeg trodde det var slik at ulønnet perm måtte tas med en gang etter lønnet perm? Kan jeg gå tilbake på jobb mens far tar perm også ferie og deretter ulønnet perm til barnehagestart?
Hvis du går over termin får du fortsatt ikke flere dager daDen ulønnede delen tror jeg man avtaler direkte med arbeidsgiver. Her kommer mannen til å ta ulønnet i perioden mellom hans perm og barnehagestart. Satser på at jeg går litt over termin, så skal alt klaffe veldig bra![]()

Det kan du! Det avtales med arbeidsgiver, permisjon uten lønn det gjorde vi med første født i juni 2020! Jeg hadde 3 uker ulønnet i juni, og begynte å jobbe etter permisjon i Mars!Takk for svar! Jeg trodde det var slik at ulønnet perm måtte tas med en gang etter lønnet perm? Kan jeg gå tilbake på jobb mens far tar perm også ferie og deretter ulønnet perm til barnehagestart?
Vi har planer om å ta permisjon frem til september (både foreldrepermisjon og noen uker ulønnet, samt sommerferie), bhg oppstart blir da mellom august og september. Fint med et par ukers permisjon ved bhg oppstart, så kan man øke antall timene gradvis.Hei!
Dere som har barn fra før. Når er det vanlig med barnehageoppstart? Er dette i slutten av august? Tar dere ulønnet perm til barnehagestart?
Nop, men vi kan bruke søknaden til å planleggeEr det noen som har hørt noe om når permisjonsplanleggeren på Nav kommer tilbake?