Permisjon og barnehage

Hoppetau

Gift med forumet
Sommerfuglene 2017
Novemberlykke 2018
Desemberlykke 2018
Oktobergull 2022
Novemberlykke 2022
Vet det er lenge til. Men et det noen som har tenkt på hvordan man skal gjøre det med permisjon frem til barnehagestart? Mange vil jo tidligst få barnehageplass i august 2020 og det er jo en stund å gå hjemme. Noen som har noen tanker?

Jeg regner med å få barnehageplass relativt greit, mange ledige plasser i barnehagene her.

Jeg regner med å få barnehageplass relativt greit, mange ledige plasser i barnehagene her.
Heldige dere! Vurderer å fremskynde flytting for å få plass vi.

Vi får nok også plass fort tenker jeg, hvis ikke blir jeg hjemme ulønnet en periode med tvillingene :) vi får jo litt ekstra permisjon også, siden vi får to.

• Liker
Reactions: TPL
Vi bor så vi ikke kan regne med plass før august. Men vi de kommende besteforeldrene gleder seg alt til å passe på dagtid fra januar til sommeren :)

Er det ikke opptak på våren da? :)

Såpass ja. Trodde det var to opptak i året..

Planlegger å ta ulønnet perm frem til august :)

Regner med bhg oppstart i januar 2020. Er vel to opptak i året i Oslo samt at jeg satser på søsken prioritet.

Vi kommer til å søke ungen inn ved vanlig opptak og heller betale for plassen fra august til h*n begynner :)

Regner med bhg oppstart i januar 2020. Er vel to opptak i året i Oslo samt at jeg satser på søsken prioritet.
Det er bare august og sept-nov opptak i Oslo nå. Har ikke lest at det er blitt to opptak enda. Søskenprioritet har jeg skjønt at man bare kan satse på i augustopptaket. Iallfall det folk i åpen barnehage forteller om sine erfaringer.

Men hadde blitt veldig glad om det hadde blitt 2 opptak i Oslo!

Vi kommer til å søke ungen inn ved vanlig opptak og heller betale for plassen fra august til h*n begynner :)
Får du lov til det da? I Oslo og flere andre steder mister man plassen om man ikke bruker den innen en måned tror jeg det var.

Vi kommer til å søke om plass allerede 2019 opptaket. Begge våre har begynt når de var 10 mnd og det har gått strålende. Dvs vi søker plass i august og så evt søker om utsettelse eller betaler for plassen frem til oktober/november.

Uff.. Kjenner allerede at dette kan bli vanskelig :( håper jordmor eller noen i det hele tatt kan hjelpe meg med dette når barnet først har kommet til verden..

Jeg vet ikke hvordan kommunen min er med barnehageplasser. Hvordan sjekker man det?

Får vi ikke plass med en gang, går det nok fint. Jeg jobber bare tre dager i uken, hvor en dag er helgedag, så vi trenger eventuelt bare betale for dagmamma et par dager. Planen var egentlig at jeg skulle søke relevant jobb etter permisjonen, men det kommer helt an på når vi får barnehageplass.

Back
Topp