Permisjon nye regler

PinkiPie

Flørter med forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei!

Lurer på om det er noen som kan svare meg på dette.

Har termin i juli og måtte søke perm etter de nye reglene, men hva skjer om jeg eventuelt føder i juni? Må jeg forsatt "følge" de nye reglene da jeg allerede har fått permisjon innvilget? Eller får jeg ny beskjed av nav tror dere?

Slimproppen min gikk i dag. Så jeg håper fødselen er om ikke alt for lenge da jeg er super sliten!!!!! Har hatt vonde kynnere i noen dager pluss mageknipe og løs mage. Og utrolig vondt mellom beina og bekkenet. Er helt utslitt.

Takk for svar :)

Tror du kan søke om å endre det. Ville kontaktet nav på foreldre chat som de har. Da får man raskt svar på det du lurer på [emoji4]

Jeg har snakket med dem både pr tlf og via chat.
Jeg får endret permisjonen om hun skulle komme i juni:) heldig du er, masse lykke til♥️

Det er når barnet er født som er avgjørende, ikke termindato. Det står på NAV sine sider :) Det er kun de som føder etter 1 juli 2018 som skal følge de nye reglene :)

Dette sto i vedtaksbrevet jeg fikk fra NAV: "Det kommer en lovendring som gjelder fødsler og omsorgsovertakelser fra 1 juli 2018. Vedtaket ditt er fattet etter det nye regelverket. Dersom du føder før 1 juli, vil dette påvirke din stønadsperiode. Dersom dette blir aktuelt i din sak, vil du motta et brev fra NAV med videre informasjon. Se nav.no for mer informasjon."

Dette sto i vedtaksbrevet jeg fikk fra NAV: "Det kommer en lovendring som gjelder fødsler og omsorgsovertakelser fra 1 juli 2018. Vedtaket ditt er fattet etter det nye regelverket. Dersom du føder før 1 juli, vil dette påvirke din stønadsperiode. Dersom dette blir aktuelt i din sak, vil du motta et brev fra NAV med videre informasjon. Se nav.no for mer informasjon."

Aaah.. dumme meg, leste bare halvparten.
Takk. Skal lese på nytt.

Takk for svar alle sammen :)

Hmmm.. det sto faktisk ikke dette i brevet mitt.

Kan nok være de har gjort om litt på formuleringen i skrivet pga mange spørsmål kan jeg tenker meg ja. Jeg fikk vedtak etter de gamle reglene da jeg søkte rett før de endret på siden sin. Stod da i vedtaket at jeg ville få nytt hvis babyen blir født etter 1. Juli. Kommer babyen din i Juni burde du kunne få endret vedtaket i henhold til dagens regler, men det går sikkert ikke automatisk.

Hmm.. ja, kan være at de har endret. Fikk min for 2-3 uker siden. Håper baby kommer før 1.juli:dummy:

Jeg søkte 34 uker til meg, men fikk vedtak om 39 uker (100% lønn). Ringte nav og spurte hvorfor de ikke hadde gjort vedtak etter søknaden, men det kunne de ikke svare på. Det måtte ha blitt en glipp. Ikke kunne de rette det opp heller. Orket ikke klage siden jeg har termin 10 juli og uansett får nytt vedtak etter nye regler etterhvert. Hvis ikke lillemor bestemmer seg for å komme før da ;)

Back
Topp