Permisjon, nokk en tråd....

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
God kveld!
Har lenge hatt søknaden klar på nav.no sine sider men fikk først denne uka terminbekreftelse fra jordmor.
Sist jeg fylte ut permisjonssøknad var det ikke elektronisk og jeg sende kun inn den og nav og arbeidsgiver fiksa resten.
Nå har jeg fått forståelse for, fra nav.no sine sider og underveis i søknaden, at jeg også må sende med inntektsopplysningsskjerma, lønnslipper, arbeidsavtaler osv osv var ikke måte på hva som skulle inn. Kom også opp ein haug med tidligere arbeidsgivere jeg ikke har jobbet hos på nesten 5 år om ikke lengre som jeg ikke får fjernet....

Jeg er også sykmeldt 100%, har vært det siden uke 15, og kommer til å være det ut svangerskapet. Så nav har jo alt av papirer lagret inne hos seg fra sykneldingssaken, holder ikke det? Fikk denne uka alt i inntekt inne hos nav pga denne saken da noen, ARBEIDSGIVER, ikke før har klart å sende inn alt rett....gidder ikke mer styr #dritlei

God kveld!
Har lenge hatt søknaden klar på nav.no sine sider men fikk først denne uka terminbekreftelse fra jordmor.
Sist jeg fylte ut permisjonssøknad var det ikke elektronisk og jeg sende kun inn den og nav og arbeidsgiver fiksa resten.
Nå har jeg fått forståelse for, fra nav.no sine sider og underveis i søknaden, at jeg også må sende med inntektsopplysningsskjerma, lønnslipper, arbeidsavtaler osv osv var ikke måte på hva som skulle inn. Kom også opp ein haug med tidligere arbeidsgivere jeg ikke har jobbet hos på nesten 5 år om ikke lengre som jeg ikke får fjernet....

Jeg er også sykmeldt 100%, har vært det siden uke 15, og kommer til å være det ut svangerskapet. Så nav har jo alt av papirer lagret inne hos seg fra sykneldingssaken, holder ikke det? Fikk denne uka alt i inntekt inne hos nav pga denne saken da noen, ARBEIDSGIVER, ikke før har klart å sende inn alt rett....gidder ikke mer styr #dritlei
Shit det hørtes merkelig ut! Skjønner godt du er lei :happy090
Jeg har jobbet i 5 år på min arbeidsplass og har også vært sykemeldt siden uke 7 ca. Måtte verken sende inn lønnsslipper eller noe annet som du beskriver.
Svarte kun på spørsmålene som kom opp på den elektroniske søknaden, trykte send, fikk arbeidsgiver til å sende inn skjema for inntektsopplysninger og det var det. Kanskje du må ringe dem å høre hva de holder på med. Evt sende dem melding når du er logga inn der! :smiley-angelic003

Shit det hørtes merkelig ut! Skjønner godt du er lei :happy090
Jeg har jobbet i 5 år på min arbeidsplass og har også vært sykemeldt siden uke 7 ca. Måtte verken sende inn lønnsslipper eller noe annet som du beskriver.
Svarte kun på spørsmålene som kom opp på den elektroniske søknaden, trykte send, fikk arbeidsgiver til å sende inn skjema for inntektsopplysninger og det var det. Kanskje du må ringe dem å høre hva de holder på med. Evt sende dem melding når du er logga inn der! :smiley-angelic003
Jeg syntes det var veldig merkelig! Tenke jeg skulle høre her om flere har opplevd det før jeg ringer på mandag :-)

God kveld!

Jeg fikk og opp arbeidsgiver som jeg ikke har jobbet hos på over fem år. Kontaktet nav og de sa jeg måtte skrive det i kommentarfeltet (både det generelle og på hver enkelt punkt hvor jeg krysset av for at jeg ikke kom til å sende inn informasjon). Måtte i tillegg kontakte tidligere arbeidsgiver for å få de til å fjerne meg fra registeret (burde vært gjort når oppsigelse var registrert for 5 år siden), man kan ikke gjøre dette selv.

Selv om nav har alt av papirer fra man er sykemeldt samarbeider de dessverre ikke, og det må sendes inn på nytt. Hos meg var det arbeidsgiver som sendte inn dette, men det varierer jo fra bedrift til bedrift om de gjør det eller om man må sende inn selv. Hos meg hadde nav selvfølgelig nok ikke klart å registrere at arbeidsgiver hadde sendt inn det de skulle, så måtte snakke med de enda en gang, og joda de hadde fått alt bare ikke registrert det.

Skjønner frustrasjonen, nav er ganske firkantet til tider.

Skrev i kommentarfelt at jeg ikke lenger var ansatt hos tidligere arbeidsgivere. Krysset av for nåværende arbeidsgiver at de ville sende inn inntektsopplysninger for meg (egen rubrikk). Fikk godkjent søknad.

Som noen kommenterer ovenfor her er det ofte arbeidsgiver som sender inn slike opplysninger for arbeidstaker, men kan være lurt å sjekke med dem om hva jobben din pleier å gjøre?
Har du meldt ifra til jobben din om svangerskapet? Når jeg sendte inn varsel til arbeidsgiver, sto det at de kom til å sende inn alt når de mottok varselet.

Merkelig at tidligere arbeidsgivere dukker opp. Jeg opplevde selv en gang jeg ble sykemeldt for noen år siden at en gammel arbeidsgiver ikke hadde slettet meg fra arbeidstakerregisteret i nav og fikk derfor brev fra nav om at jeg måtte levere sykemelding til alle mine arbeidsgivere. Jeg måtte løse det med å kontakte gamle arbeidsgiver og be de slette meg. Hvis du er sykemeldt nå, er det jo merkelig at nav ikke har plukket opp dette før nå om dine tidligere arbeidsgivere ikke har slettet deg enda..

Og dessverre stemmer det at arbeidsgiver må bekrefte inntektsopplysninger for både sykemelding og svangerskapspenger.. Ringte inn og spurte om dette selv.

Lykke til![emoji173]️

Nav baserer seg forresten på informasjon fra arbeidsgiverregisteret,så det høres ut som tidligere arbeidsgivere heller ikke har gjort jobben sin.. Er de som burde ha meldt fra at du ikke er ansatt lengre.

God kveld!

Sniker fra desember.

Jeg sendte bare inn den elektroniske søknaden og la ved terminbekreftelse fra lege også sendte arbeidsgiver inntektsopplysningsskjema. Det var ikke mer hokus pokus enn det.

Hei
Jeg har vært sykemeldt siden uke 5.
I mellomtiden har lønnen min steget ca 6kr i timen, så håpet at arbeidsgiveren kan fikse det når jeg søker permisjon.
I går fikk brev fra Nav hvor det sto at hvis kvinnen har vært sykemeldt før permisjonstart da anses to perioder sammenhengende og inntektsopplysningene som ble sendt inn da sykemeldingen startet blir grunnlaget til permisjonen og.

Opplevde det samme og som andre allerede har sagt så må man bare skrive i kommentarfeltene at man ikke arbeider for tidligere arbeidsgiver lenger og deretter ta kontakt med tidligere arbeidsgivere slik at de kan sørge for riktig informasjon i aa-registeret. Måtte ta noen telefoner, men det virket som om det var lett å ordne opp i, og jeg tror ikke det forsinket saksbehandlingen av permisjonssøknaden noe.

Back
Topp