Permisjon-mor og far

Juni16

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg sitter også og ser på permisjonen med tanke på når jeg bør ta ut ferien min i år. Her har far vært student i de siste 6 mnd før fødsel og mister da retten til permisjonen, sant? Får jeg da ta hele permisjonen? og far får ingenting? Og om jeg da tar 59 uker, får jeg 80% av lønnen min da?

Vet ikke åssen reglene er i forhold til far, men er hvertfall sånn med mor.. og de jeg kjenner, har ikke kunne ta ukene som egentlig er til far, selvom fedrene ikke kunne ha permisjon..men det kan ha vært andre grunner ;)

Jeg har jobbet som tilkallingscikar siden juni ifjor, og har jobbet en god del. Jeg har termin i oktober. I august begynner jeg på skole igjen, for å fullføre første året på sykepleien (er ett fag jeg skal ta, så er det bestått. Er da ferdig i desember) far jobber fast, og pendler. Hvordan blir det med permisjon da? Vi ser for oss hovedsaklig at jeg skal ta all permisjon

Vi spurte om jeg kunne ta permisjonen til far, iallefall deler av den, og da fikk jeg beskjed om at det var kun spesielle tilfeller som gjorde at mor fikk far sine uker forrige gang jeg hadde permisjon :) Far må vel ha jobbet seg opp rett til permisjon med lønn på lik linje som mor? tror jeg iallefall :)

Back
Topp