Permisjon igjen

Pia84

Forelsket i forumet
Hei alle sammen. Håper noe av dere kan hjelpe meg litt.
Jeg prøver å forstå meg på permisjonsreglene, men blir bare mer og mer forvirra!

Vi skal ha 46 uker, med 100% lønn.
Men min man nekter å være hjemme 10 uker sammenhengende, som jo er det enkleste. Men han kan strekke seg til 2 og 3 dager annenhver uke.... Da må jo jeg gjøre det samme motsatt uke.
Men hvordan løser man dette i forhold til arb. giver??? og blir permisjonstiden "lenger" på denne  måten??

Også lurer jeg på, vi må jo snart søke om foreldrepenger, men kan man forandre ting etterpå??
Det er nemlig stor fare for at jeg mister jobben til sommernen, og hvis jeg ikke får meg ny jobb med en gang etter permisjonen, er det jo ikke noe vits i at far går hjemme sammen med meg. Kan man da "utsette" permisjonen hans til jeg får meg jobb???

Håper noen har noen lure svar å komme med, jeg er nemlig ikke den skarpeste på slike ting...

Min kjære skal være hjemme en dag i uka etter min permisjon, det heter gradert uttak. Det er en egen søknad som må fylles ut fra nav. Den må sendes inn før din siste dag av permisjonen så det trenger dere ikke å bestemme nå. Ringte å spurte nav om det her om dagen nemlig.

Far må ta sin permisjon innen 3 år, så det går fint ant å utsette far sin permisjon, husk bare å søke om dette til NAV så han ikke mister de ukene.[;)] Det er vel noe osm heter gradert foreldrepenger (tror jeg det heter) Da kan dere ta noen dager i uken, hvordan det blir gjort er jeg ikke sikker på. Og det må vel dere ta opp med arbeidsgiver tror jeg. Men vet det er flere som har benyttet seg av dette. Da vil jo permisjonstiden bli litt forlenget ja.

Vet at en kan sette opp ferie etter en har levert søknaden, men hør med NAV for sikkerhets skyld. De roter mye, så det er best å ha alt på sitt tørre, at det ikke oppstår feil..

Trenger ikke skrive ned noen dato for NÅR han skal ha de.. MEN det er viktig at dere skriver i notatfeltet at dere etterhvert skal søke om gradert uttak, og litt om hvordan dere tenker det.

Å husk å levere dette FØR din siste dag går ut, hvis dere ikke gjør det mister han sine rettigheter..

Han kan ta de når som helst FØR barnet fyller 3 år!

Back
Topp