Permisjon... hjelp??

Friele

Glad i forumet
Jeg er student og veit at jeg kan få permisjonspenger fra lånekassen så lenge jeg har hatt krav på støtte derfra i løpet av de siste 10 mnd.. I tillegg så jobber jeg i en dagligvarehandel en gang i uka og annenhver helg. Jeg lurer på om jeg har krav på permisjonspenger derfra også i tillegg til lånekassa???? Har lest ett sted at man må ha over 50% stilling for å få permisjonspenger fra jobb i det hele tatt, men dette får jeg ikke til å stemme i og med at andre jeg kjenner har fått støtte selv om de har hatt under 50% stilling... hmm... Er førstegangsfødende og syntes dette med permisjon kan være litt vrient å forstå 

Det er litt av en jungel dette med permisjonssøknad og NAV. Vil anbefale deg å bestille tid hos en saksbehandler på NAV som kan forhåpentligvis hjelpe deg gjennom det du lurer på

Jeg mener du får permisjons penger uansett stilling du har, hvis du tjener over en gangs stønaden på ca. 35000 i året vil du få permisjonspenger. Venninna mi får stønad fra lånekassen + permisjons penger fra sin helgestilling. 

Takk for svar  Greit å få litt oversikt litt tidlig... Har skjønt at man må søke om permisjon ganske lenge før! Noen som vet når det må gjøres forresten??? Uansett... må nok få kontaktet en saksbehandler som kan dette med permisjon slik at jeg er helt sikker på hva jeg har krav på og ikke. Jungel er vel bare mellomnavnet ;)

Aprilblomsten skrev:
Takk for svar  Greit å få litt oversikt litt tidlig... Har skjønt at man må søke om permisjon ganske lenge før! Noen som vet når det må gjøres forresten??? Uansett... må nok få kontaktet en saksbehandler som kan dette med permisjon slik at jeg er helt sikker på hva jeg har krav på og ikke. Jungel er vel bare mellomnavnet ;)

Du finner mye informasjon på nettsiden: www.nav.no

Er det ikke i ca uke 26 som man tidligst kan søke om permisjon til nav?

Man må i hverfall ha bekreftelse fra legen/dokumentasjon på at man er gravid og termindato og det er først etter ord.ul man får det, meiner jeg å huske.

Edit:
Fant dette på nav sine sider:

Termindato skal bekreftes av lege eller jordmor, og må være datert etter 26 svangerskapsuke. Det samme gjelder eventuell kopi av helsekort. Når far søker, skal han ikke legge med dokumentasjon på termindato.

Hvis du søker etter at barnet er født, legger du ved fødselsattest.

Hvis det er adopsjon, legger du ved adopsjonsbevilling og bekreftelse på dato for omsorgsovertakelse.

Back
Topp