Bkno2745982
Blir kjent med forumet
Jeg (og sjefen min) hadde forstått det som at turnus-arbeidere med «ujevne» lønninger pga. Ulike vikariater osv. skal ha en inntekt basert på dette: gjennomsnittetsinntekt av de 6 beste av 10 siste lønninger. Jeg har jobbet alt fra 100%-60% natt det siste året. I sept går jeg inn i 60 %, og nå forteller nav at det er dette inntekten vil fryses på, samt de tillegg man ville fått hvis man jobbet turnusen i fremtiden (helligdager osv.) + at Evt. ekstravakter man har hatt de siste månedene vil telle positivt.
Jeg har tatt på meg 80 % natt i sommer, økte stilling litt med tanke på at dette vil øke inntekt i permisjonstiden. Men nå har jeg fått høre at dette ikke telles, jeg får kun bedre betalt dersom jeg tar på meg vakter EKSTRA. Det blir vanskelig(!!) å ta på seg ekstravakter som nesten høygravid i en 80 % nattstilling.
Hadde derfor tjent mye bedre dersom jeg beholdt 60 % og tok mye ekstravakter...
Fikk nettopp vite at ei i nabobyen får inntekt basert på de beste 6 av siste 10 måneder, så forstår ikke hvorfor hun på lønn og i nav forteller meg noe annet?
Håååper en av dere har noe svar til meg, selv om innlegget ble skikkelig rotete...
Jeg har tatt på meg 80 % natt i sommer, økte stilling litt med tanke på at dette vil øke inntekt i permisjonstiden. Men nå har jeg fått høre at dette ikke telles, jeg får kun bedre betalt dersom jeg tar på meg vakter EKSTRA. Det blir vanskelig(!!) å ta på seg ekstravakter som nesten høygravid i en 80 % nattstilling.
Hadde derfor tjent mye bedre dersom jeg beholdt 60 % og tok mye ekstravakter...
Fikk nettopp vite at ei i nabobyen får inntekt basert på de beste 6 av siste 10 måneder, så forstår ikke hvorfor hun på lønn og i nav forteller meg noe annet?
Håååper en av dere har noe svar til meg, selv om innlegget ble skikkelig rotete...