Permisjon -> nettstudier?

Ulvemor_til_snart_2

Elsker forumet
Har man "lov" til å gå nettstudier ala NKI i permisjonstiden?
Om jeg begynner nå eller over jul og studerer i permisjonstiden min og videre har jeg ennå krav på permisjonspenger?!

ja vil tro det
er vel bare inntekt du ikke har lov og ha

ORIGINAL: stine_s

ja vil tro det
er vel bare inntekt du ikke har lov og ha

Får da på sett og viss inntekt med lån/stiped men det blir jo brukt til å betale studiene??!

*dytte på*
Ingen som vet?!

Svarte inne på økonomi og rettigheter, men kan svare her også[:)]
Svaret er ja, du kan studere så mye du vil, så lenge det ikke er arbeidsgiver som betaler for det.
Kopiert fra folketrygdloven:
§ 14-10 Fjerde ledd - Omsorg for barnet Kravet til omsorg bør ikke fortolkes slik at stønadsmottaker er helt avskåret fra andre aktiviteter. Vedkommende kan f.eks. gå på skole, eventuelt heldagsskole, eller kurs. Avgjørende er at mor eller far har det daglige ansvar for barnet og ikke har gjenopptatt sin yrkesaktivitet (se nedenfor).
Blir barnet innlagt på sykehus, anses vilkåret om å ha omsorg for barnet oppfylt når barnet besøkes jevnlig. Foreldrepengeperioden kan imidlertid utsettes i slike tilfeller, jf. § 14?11 første ledd. Under barnets sykehusopphold kan det foreligge rett til pleiepenger for omsorgspersonen, jf. kapittel 9 med merknader.

Så lenge det er et studium som du kunne hatt ved siden av full jobb, er det greit.

Back
Topp