permisjon for far ved fødsel?

vevina

Forumet er livet
hehe JA tidlig ute med å tenke på ting, men sambo var så søt i går, han er ikke typen som planlegger veldig. men han hadde tenkt mye nå, og ville spare opp litt avspasering nå, slik at han kunne være hjemme mor slutten av svangerskapet å hjelpe meg[:)] han reiser mye i jobb og er ofte langt borte, stort sett hjemme i helgene, annenhver helg på vinteren så jeg ville jo blitt veldig gla for det.

han var litt bekymret for han viste ikke hvilken rettigheter han hadde når det gjaldt fødselen, hvordan er dette? jeg regner med han får noen dager etter fødselen osv, men kanskje ikke noen dager før siden det er litt vanskelig å "spå" akkurat når babyen kommer.
han er nok litt redd for å være langt borte når det starter, og det er egentlig jeg å[;)] så jeg er jo gla han faktisk tenker på dette allerede nå slik at han kanskje får muligheten til å være her[:)]

Han har krav på 2 uker permisjon etter fødsel, en med lønn og en uten. Kan han ikke ta ut en uke ferie rett før termin? Det har han jo lov til! [:)] Du starter jo permisjon tre uker før fødsel, jeg vet ikke hvordan det er om han har lov å ta ut deler av sine uker samtidig med deg, men det går jo ann å undersøke? [:)] men da vil dere jo bare få en "lønn" de ukene. 

hehe ok takk for info[:D] er så fryktelig mange ting å sette seg inn i[:)]
men ferie var jo en god ide, og hvis han har litt avspasering i tillegg så blir det bra :) trygt å ha han i nærheten syns jeg, ikke 7-8 timer unna når fødselen starter.
dessuten er det to og en halv time å kjøre til sykehuset og jeg vil at HAN skal kjøre meg[:)]

Jeg er enig med deg! Godt å ha han hjemme de siste dagene! [:D] Sist gikk samboeren min på skolen, så han kunne ikke ta ut noe permisjon i det hele tatt. Jeg fødte på en ukedag, så han var med meg den første dagen på sykehuset, men måtte rett på skolen etterpå. De første dagene hjemme følte jeg meg relativt forlatt i den nye situasjonen! Gleder meg MASSE til å ha han hjemme de to første uke denne gangen [:D]

kan tenke meg at det må ha vært tøft, så mye nytt og man er sikkert litt usikker, sliten og alt er forandret. da vil man helst ha det ene mennesket man stoler mest på i nærheten.

håper dette ordner seg, men regner med at dette skal gå bra, hehe kan jo ikke tro annet

Her fikk mannen to uker med lønn sist, denne gangen får han også to men bare ei med lønn. Har bytta jobb ja..[:-]

Back
Topp