Permisjon..Ferie,Pappa Permisjon..

Malla

Betatt av forumet
Usikker på ka som e best ang permisjon..
E d f.eks normalt ta ferie før permisjon, har lest at noen gjør d før å forlenge permisjonen..
Å dette med pappa permisjon, e d 12 uker som e avsatt til han?
Noen si åsså at man ikje burde ha ferie samtidig f.eks for da møste du tida av permisjonen.. men synes jo d f.eks kunne ha vært kjekt å dradd på en ferie ilag da barnet e født..
Helt grønn på detta, men e kansje normalt dra på nav snakke med dem om ka som passe åss best, etter uke 26 om æ har forstått riktig? :confused:

Jeg ta ut årets ferie til høste, for da å forlenge permisjonen. Så tar jeg ut neste års ferie når permisjonen min er slutt og far har permisjon. Fra 1 juni eller juli i år har far 14 uker permisjon.

Permisjonen stopper når du har ferie og begynner igjen etter endt ferie:) på den måten forlenges den. Og tar man hele ferien blir det 4 uker pluss en dag. Fra første juli får far 14 ukers permisjon. Søknad til nav må gjøres etter fullgåtte 26 uker fordi du da må legge ved et skjema fra lege/jm som bekrefter svangerskap

Jeg skal ha ferie i sommer. Hvis du syns det er greitt å jobbe frem til permisjoen begynner,så ville jeg spart ferien. Det kommer vel litt an på når du har termin, for min del begynner ikke permisjonen før i starten av august, og jeg vil gjerne ha litt fri i juli også, så da bruker jeg ferien nå først.

Back
Topp