Permisjon far ved fødsel

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Hvordan er det med permisjon for barnefar ved fødsel for dere?? Får han dekket permisjon via jobb??

Her får han to uker fri med lønn. Han jobber i et privat firma, med en veldig ok sjef da. Tror det er slik at alle fedre har rett til to uker fri, men ikke rett til lønn ved permisjonen.

Sent from my iPad using BV Forum

Her får han to uker fri med lønn. Han jobber i et privat firma, med en veldig ok sjef da. Tror det er slik at alle fedre har rett til to uker fri, men ikke rett til lønn ved permisjonen.

Sent from my iPad using BV Forum

samboer min får ikke fri meg lønn... Men har ei uke igjen med ferie da så prøver å få til å ta den ut litt sånn på sparket når vi ser at lillejenta melder sin ankomst :-)

Mannen her har ikke jobb for øyeblikket, så vet ikke hvordan det blir. Forrige gang fikk han velge om han ville ha en eller to uker i forbindelse med fødsel, men da ulønnet.... så han tok bare ei uke.

Her får han dekket to uker :)

Mange store bedrifter gir fedrene 2 ukers lønnet permisjon, men jeg forstår at alle har rett til 2 ukers ulønnet permisjon ved fødsel.

Min skal ha to uker men får desverre ikke lønn. Gleder meg veldig til de to ukene ☺☺

Her får han i allefall ei veke med lønn, litt usikker på om andre veka også er med lønn eller om den er uten :)

Far i huset her jobber offshore, og har utreisedag på termindag. Dette gjør at han har krav på 14 dager fri med lønn, heldigvis! Hadde termin vært før utreisedato hadde han ikke hatt krav på fri med lønn....

Her får han to uker fri med lønn:)

Her får han heldigvis to uker lønnet permisjon :)

Her får han ikke lønnet permisjon :( så blir bare hjemme en uke etter fødsel :( men han har ferieuker til gode som han skal ta i jula så da blir det skikkelig familiejul bare oss tre :)

Her får han ikke lønnet permisjon :( så blir bare hjemme en uke etter fødsel :( men han har ferieuker til gode som han skal ta i jula så da blir det skikkelig familiejul bare oss tre :)

Godt å se det er flere som ikke får betalt :p

Er på en måte heldig med at han er ferdig på jobb på formiddagen, ulempen er at han skal opp midt på natta.... Så blir jo sammen mye av dagen likevel :)

Godt å se det er flere som ikke får betalt :p

Er på en måte heldig med at han er ferdig på jobb på formiddagen, ulempen er at han skal opp midt på natta.... Så blir jo sammen mye av dagen likevel :)

Min samboer jobber fra 7.30 til 15.30 og er hjemme ca 16.30. Så får bare em og kveld sammen. D som jeg gruer meg til er at jeg nok må belage meg på å gjøre mesteparten av husarbeidet :( men men

Her har samboeren nettopp begynt i ny jobb, så har fortsatt opplæringstid, men han får fri en uke med lønn, og om han vil ha fri lenger får hsn det, men da uten lønn :)
Jeg har heldigvis en mamma som er ufør, og bor kun 5 minutter unna, så jeg er veldig heldig som kommee til å få daglig hjelp av henne :)

Back
Topp