Permisjon eller ikke???

Pikeli

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg trenger hjelp til å bestemme meg om å ta permisjon eller ikke... Jeg går første året på tannpleier(2årig), har termin 4 juni og har som plan og i allefall fullføre dette året... Og så er det altså dilemma om perm eller ikke. Pappan til lillegutt har mulighet til å ta permisjon i stede siden jeg studerer. Dette er noe vi tenker på for at vi vil tilbake til vår hjemby så fort så mulig. Tar jeg perm må vi være her til sommeren 08, men går jeg i ett kan vi reise hjem allerede til neste år... Har ikke lyst til å gå glipp av masse kos det første året til det lille gullet.... [8|]Håper på gode råd [8|]

hmm det er sikkert ett vanskelig valg... ønsker deg masse lykke til med valget du tar[:)]

hmm... skjønner at det ikke er noe lett valg å ta nei. Er det første baby'n? Tror jeg ville vært hjemme med den lille, det er jo et år man aldri får tilbake! Men om du hadde klart å kombinere studiene med det å være hjemme hadde jo kanskje vært det beste... Kanskje du kan sjekke det med skolen...
Lykke til med valget ihvertfall!!

Jeg tok permisjon fra studiene når jeg fikk sønnen min! Skal også det neste år, men bare prøve å lese litt ved siden av så det ikke blir så tøft og komme tilbake! Anbefaler ihvertfall på det sterkeste å ta permisjon! Er kjempekoselig, og jeg skal sette mye mer pris på den tiden neste gang!!

Da æ gikk på høyskolen va d mange fedre som satt rundt om rett førr pausene me små nurk som va sulten og venta på mamma.
Så d går absolutt ann å kombinere studiene me en liten en, sjøll om æ nok hadde villa valgt permisjon!! Men hvis du helst vil hjem fort, så....
Opp te dæ sjøll in the end!![;)]
Lykke te me valgets kvaler!!!!

ORIGINAL: EserehT

hmm det er sikkert ett vanskelig valg... ønsker deg masse lykke til med valget du tar[:)]

signerer denne jeg..

jeg ville ikke gjort det.. så mye som skjer det første året.. du får det aldri igjen..

Hør med skolen, om der er noe mulighet til å ta faga litt på engen hånd... Jeg går på trening tre dager i uken, og da er jeg vekke ca 3 timer.. Det synest jeg er helt greit!
Har ei venninne som fødte i april, hun begynte på skolen igjen nå i januar, men da har hun jo fått dei første mnd hjemme med sønnen.
Viss du føder til termin dato.. så har jo du dei første mnd hjemme.
Men du må jo gjøre det du føler er best!!

Hadde det vært meg hadde ikke jeg villa ha godt glipp av det første året.
Ønsker deg masse lykke til med valge[;)]

Uff..det var et leit valg, selv må jeg si at jeg er glad for at jeg er hjemme og anbefaler alle å være det... Dere har ikke muligheten til å ta 50-50 da?

Uansett lykke til[;)]

Jeg har ikke tatt permisjon fra studiene, og det går kjempe fint!! Går ikke helt fulle dager da, har stort sett 2 timer mindre. Dessuten har du krav på en halv time til dagen til "amme fri". Og de fleste skolene er flinke til å tilpasse dagene til din situasjon (de er plikta til det!) Den tida jeg har hjemme utnytter jeg til det fulle.. Bruker masse tid sammen med jenta mi, og pappaen også da. Ellers kommer han innom av og til nå jeg sitter på skolen.. Hadde jo 3 uker før fødsel og 6 uker etter, så det er jo stritt.. Men brukte hele tiden før jeg fikk til å jobbe meg opp, slik at jeg lå godt på forkant. Da kunne jeg slappe litt mer av når jeg fikk jenta mi, og utnytte de ukene vi hadde sammen.
            Greit, du må jo på en måte sette livet ditt "på vent", har jo ikke særlig god tid til venner o.l.. Jeg har forklart mine venner dette, og de fleste forstår dette veldig godt! Holder jo god kontakt med dem, og tar noen besøk når jeg har overskudd til det. Det går veldig fint å eventuelt la pappaen ta ut permisjonen, ofte lønner det seg økonomisk også.. Tenk så kjekt å se pappaen også få et nært forhold til den lille. Vi mødre får en del av det automatisk, i tilegg til de første ukene vi har. Ikke mange pappaer som får mulighet til det.. Du kan jo prøve hvertfall å gå ferdig, går det ikke kan du jo alltids ta ut permisjon da..
            En ting som også hjelper meg, etter fullført år nå (halvt år igjen..) tar jeg meg et friår. Og det er da mye begynner å skje.. De begynner så smått å snakke, krype, gå o.s.v....

Dette ble litt langt da..håper du gidder å lese gjennom det da[:)] Ville bare si at å ikke ta\utsette permisjonen er ikke så følt som noen kanskje mener (ikke kritikk!) Selvfølgelig ville jeg helst vært hjemme, men det passet ikke så bra. Men det gå kjempe fint! Det er hva du gjør det til selv.. Lykke til med valget, dere får det nok kjempe fint uansett!!!!

Tusen takk allesammen, har fått litt tenke på. Kommer nok til å vente i det lengste ja før jeg tar den "tunge" avgjørelsen. Vil jo ikke gjøre noe jeg senere kan komme til å angre...[8|]

Back
Topp