Perm..

Snufla

Elsker forumet
Da har vi endelig fått ut fingen og regna på når jeg skal tilbake i jobb.. Jeg starter i jobb 22. April 2014..

Er veldig fornøyd med det :) da rekker jo lillebror å bli 11 mnd før mamman er i jobb igjen. Husker at det var på den tida sist at jeg ble lei av å gå hjemme :D deilig å få det på papiret. Da er det bare å fylle ut skjemaene :) i tillegg kommer jeg til å ta ferie hele juli :)

Hvor lenge skal dere være hjemme :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Kontrakten min på jobb går ut nå i mai, så må nesten bare ta det litt som det kommer. Satser på å få en 50% stilling etter jul :) så får vi bare se hvordan vi skal få ting til å gå rundt. Det var mannen som fylte ut skjema til NAV så vet ikke hva det står svart på hvitt hehe

Uff jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette jeg :S

Det aller beste hadde vært om jeg bare kunne få pappapermen..

Men sånn det blir nå så må vi gå litt dobbelt, med hans perm fra 18 desember og til 12 mars... Og da er jeg liksom på leting etter jobb i den tiden der.. Men samtidig går jo han på skole når han har forelesninger..

Ellers så utsetter vi hans permisjon 2 måneder.. Sånn at han har permisjon i Mars/april/mai Sånn at jeg kan begynne og finne meg jobb rundt de tidene der, også er jeg hjemme på oppsparte penger i januar/februar..

Uff jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette jeg :S

Det aller beste hadde vært om jeg bare kunne få pappapermen..

Men sånn det blir nå så må vi gå litt dobbelt, med hans perm fra 18 desember og til 12 mars... Og da er jeg liksom på leting etter jobb i den tiden der.. Men samtidig går jo han på skole når han har forelesninger..

Ellers så utsetter vi hans permisjon 2 måneder.. Sånn at han har permisjon i Mars/april/mai Sånn at jeg kan begynne og finne meg jobb rundt de tidene der, også er jeg hjemme på oppsparte penger i januar/februar..
Ja, ikke så lett. Vi utsetter pappapermen ved å legge inn 6 uker ulønnet perm mellom min perm og mannen sin perm for å ha bhg start 4 august. Vi skal ha 100 % utbetalt lønn, viss ikke så taper vi 18000 på pappapermen.. I tillegg kommer jeg til å ta 5 uker ferie i ermen min og mannen min kommer til å ta 4 uker ferie i forbindelse med sin perm. Slik klarer vi å strekke ut permen til vårt behov. Det gjelder å være litt kreativ :)

Ja, ikke så lett. Vi utsetter pappapermen ved å legge inn 6 uker ulønnet perm mellom min perm og mannen sin perm for å ha bhg start 4 august. Vi skal ha 100 % utbetalt lønn, viss ikke så taper vi 18000 på pappapermen.. I tillegg kommer jeg til å ta 5 uker ferie i ermen min og mannen min kommer til å ta 4 uker ferie i forbindelse med sin perm. Slik klarer vi å strekke ut permen til vårt behov. Det gjelder å være litt kreativ :)

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere klarer å regne ut hvor mye dere taper på pappapermen :P

Jeg skal ha perm til mai/juni neste år. kommer helt ann på hvor mye jeg skal jobbe i permisjonstida mi. Etter der skal samboer har permisjon hvert fall 1 mnd. så tar han dem 2 siste litt spredt utover høsten.. Tar de litt som det kommer :)

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere klarer å regne ut hvor mye dere taper på pappapermen :P
Pappapermen er uansett minimum 12 uker ( det skal mannen min ha). Om han får utbetalt 100% lønn eller 80% lønn er gitt av om mor velger å ha 80% eller 100%. Dvs pappan får ikke flere uker fri ved å ha 80% lønn slik som mor i praksis får. Dvs at pappan taper 20% av lønna si i den perioden han har pappaperm. Så for vår del utgjør det 6000 per mnd de 3 mnd han ar pappapem. Derfor lønner det seg ofte for mor å ta 100% lønn og heller ta 10 uker ulønna ( de ukene du får ekstra ved å ta 80%).

Kanskje ikke verdens beste forklaring :p

Jeg skjønner ikke helt hvordan dere klarer å regne ut hvor mye dere taper på pappapermen :p

Hvis mannen din er student, kan ikke du få hans del av permen da? De parene jeg kjenner hvor dama er student og mannen jobber, så har mannen fått hele perioden... Men han har kanskje jobba nok til å ha perm.rettigheter i tillegg?

Finn isåfall ut hva som blir perm.pengegrunnlaget hans - hva han får i mnd når han jobber. Gang med 3 (12 uker - rundt regna 3 mnd) -da ser du hvor mye utbetalt det blir med 100%. Regn så ut hva som er 80% av det han får i mnd, og gang med 3 - da ser dere hvor mye det blir med 80%. Her var det ingen forskjell ca på om jeg tok 80 eller 100, mens mannen ville tape 12000 ellerno. Jo mer man tjener, jo mer taper man på 80%.

Oi, ser nå at Snufla kom med en bedre forklaring før meg :)

Uff, har ikke turt å se på det enda :/ gruer meg til å ut i jobb mens sambo er hjemme... Blir ikke å jobbe for fullt før august 2014, men må jobbe noe når sambo er hjemme

Uff, har ikke turt å se på det enda :/ gruer meg til å ut i jobb mens sambo er hjemme... Blir ikke å jobbe for fullt før august 2014, men må jobbe noe når sambo er hjemme
Grudde meg veldig sist, men nå ha jeg en annen bedre jobb pluss at jeg var ufrivillig hjemme noen ekstra mnd pga arbeidsledighet sist og da blei jeg kjeeeempelei så nå ser jeg faktisk ikke så mørkt på å begynne å jobbe igjen..

Min perm går ut en gang i januar, mener jeg å huske. Skal være hjemme hele veien til aug14. Mannen blir å ta sin perm (hvertfall deler av den) på vinteren når det er lavsesong for han, men hvis det er jobber så må han jobbe liksom (bare ikke føre opp timer/ ta ut lønn, litt sånn alternativt opplegg kan man si - men eneste måten for oss å ikke miste de 12 ukene på). Hvis han har rolige / forutsigbare uker og alt går greit så kan jeg i teorien si ja til vikartimer da, men ordentlig jobbstart blir i aug 14 igjen. Må søke på jobber, for vikariatet mitt får ut i sommer.

Akkurat nå har jeg ingen anelse lenger.. Siden jeg har blitt sykemeldt så tidlig - så er det mulig at permisjoner og slikt ikke blir som vi hadde ønsket/håpet/trodd.. Så venter på en mail i morgen for å få skikkelig svar på hva som skjer og når ting skjer mtp skole slik at vi kan bestemme oss.. enten er jeg ferdig utdannet i 2016 eller så er jeg ikke ferdig utdannet før i 2017 !!! og det er lenge til!

Da har vi endelig fått ut fingen og regna på når jeg skal tilbake i jobb.. Jeg starter i jobb 22. April 2014..

Er veldig fornøyd med det :) da rekker jo lillebror å bli 11 mnd før mamman er i jobb igjen. Husker at det var på den tida sist at jeg ble lei av å gå hjemme :D deilig å få det på papiret. Da er det bare å fylle ut skjemaene :) i tillegg kommer jeg til å ta ferie hele juli :)

Hvor lenge skal dere være hjemme :)

Her sitter fingen fortsatt godt fast:p skal huske på denne tråden når eg begynner.. mange gode forklaringer og tips:)

Syns din var bra også :) to måter å se på samme sak ;)

Jeg syns dere gjorde en utmerket jobb med å forklare! :D

Men det er vel ikke noe stress for meg å utsette hans permisjon uten noen spesiell grunn?

Og ja, han har tjent seg opp nok allerede, grunnbeløpet er jo så latterlig lavt at det var umulig og ikke komme over :p

Siden bf er den eneste av oss som har rett på perm og foreldrepenger - iløpet av hvor mange år må han i såfall ha tatt den ut? Kan han ta ett halvt år lønnet perm fra januar 2015 til juni 2015?

Nå er jeg veldig glad i dere kloke damer... Vi hadde tenkt å ta 80% for å strekke perm lengst mulig, men om sambo taper så mye lønner det seg å ta ulønna istedenfor..... Burde ikke gått ann å tape så mye......

Back
Topp