perlestrikk.. Hjelp!!!!

paparazzi_mamma

Forelsket i forumet
noen som på en enkel måte kan forklare meg hvordan jeg gjør det?? eller er det kansje noen som har en tegning over hvordan det gjøres?

Det er veldig enkelt [:)]

Første rad:
rett - vrang - rett - vrang

Andre rad:
vrang - rett - vrang - rett

Tredje rad:
rett - vrang - rett - vrang

Altså; du strikker annenhver vrang og rett.

Og alltid rett over vrang og vrang over rett.

(Ved vrangbord strikker man gjerne også annenhver rett og vrang, men da har man jo rett over rett og vrang over vrang.)

ORIGINAL: paparazzi_mamma

altså når jeg strikker på rundpinne så skal jeg starte der jeg har merket av som bak annenhver omgang rett og vrang?

nettopp, annenhver runde starter med rett/vrang [:D]

hva strikker du?

jeg strikker en baby bukse. eller jeg prøver å strikke babybukse. er første buksen jeg prøver meg på[:D]

Kommer til å gå kjempebra! Har strikket mange bukser. Send meg en pm hvis du trenger tips, er moro å hjelpe med sånt! [:)][:D]

Jeg skjønner ikke rett og vrang en gaang jooo [&o]

Herregud jeg er flink [8D]

ORIGINAL: AlexandraK

Jeg skjønner ikke rett og vrang en gaang jooo [&o]

Herregud jeg er flink [8D]

Hahaha!!

(Går ut fra at du er høyrehendt)
Rett: da strikker du tråden fra baksiden av pinnen - dette er den "vanlige" måten, sånn som man lærer på barneskolen. Altså at du tar høyre pinne inn i masken fra siden som vender mot deg på venstrepinne, og henter opp tråden som ligger BAK arbeidet.

Vrang: da strikker du tråden fra forsiden. Du legger tråden over venstre pinne (til høyre for masken du skal strikke), stikker høyre pinne inn og henter inn tråden fra siden som vender mot deg - altså at tråden ligger FORAN arbeidet.

[:)] Litt vanskelig å forklare [8D]

ORIGINAL: Fjärild

jeg strikker en baby bukse. eller jeg prøver å strikke babybukse. er første buksen jeg prøver meg på[:D]

Kommer til å gå kjempebra! Har strikket mange bukser. Send meg en pm hvis du trenger tips, er moro å hjelpe med sånt! [:)][:D]

det skal jeg gjøre. har strikket mye, men aldri mønster. har vært meste rettstrikk som har blitt sydd sammen etterpå ( tøfler og sånt) så jeg fant ut at nå måtte jeg prøve andre ting... har de 3 siste ukene laget 3 baby tepper  ( sånne som du begynner med 3 masker og øker oppover.)  BARE for å øve meg på øking..[:D]

Back
Topp