Perler til 3-åring

LilleGull1517

Forumet er livet
Junibarna 2015
Sommerfuglene 2017
Vi har lyst til å kjøpe inn litt perler til gutten vår på snart 3 år for å se om det er noen interesse [emoji4] Hvilke perler hadde dere kjøpt til den alderen? Store eller vanlige små? Må legge til at han har en lillesøster på 1 år, så jeg ser jo for meg at hun også får brukt det etter hvert uansett størrelse. Men de små er kanskje litt vanskelig for han å holde unna henne?

Her har vi hatt store fra 2,5 år ca og det har hvert passe. Han fikk små når jeg kjøpte nye sist, da var han ca 3,5 år. Og det går like fint

Her har vi hatt store fra 2,5 år ca og det har hvert passe. Han fikk små når jeg kjøpte nye sist, da var han ca 3,5 år. Og det går like fint
Tror du det er greit å begynne med store for mestringens del? Er usikker på hvordan finmotorikken er til akkurat perling [emoji6]

Jeg ville begynt med små. Eldste perler når yngste har lagt seg her.

Treåringen min bruker små perler :) Men hadde hatt litt av begge deler. Små tar mye tid og de kan bli lei.

Hadde spurt i barnehagen om hva han mestrer der og kjøpt ut fra det

Ville kjøpt små når han er over 3 år. Stor perler har jeg kun erfaring med på småbarnsavdeling. Men barn er jo forskjellige, du må nesten se an finmotorikken. Kjøp små perlebrett så det ikke blir så mye å perle av gangen.

Både de store og de små perlene bør være utilgjengelig for 1-åringen pga kvelningsfare.

Ville kjøpt store. Men kommer an på hvor flink han er med små ting da. Er han fortsatt på Duplo, eller går det i smålego? Vi introduserte småperler ved 3,5 års alderen, og i et halvt år tid gikk det i begge deler. Nå har vi ryddet bort storeperlene, og hun spurte etter de senest for et par uker siden. Hun blir fire om to uker.

Back
Topp