Perioral dermatitt, erfaringer?

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vært plaget med veldig tørre lepper noen måneder nå. Vi snakker skikkelig tørre, huden har til tider kommet av i tørre flak :(

Jeg tenkte at det sikkert var en sammenheng med at jeg fullammer, og ikke har klart å få i meg nok vann. Så forsøkt å drikke enda mer enn før. Jeg ble litt bedre en stund. Følte Utroligsalven hjalp en del i hvert fall en stund.

Men nå har det også utviklet seg til kløe og svie og røde områder på leppene, akkurat på kanten oppe og nede så da gikk jeg til legen. Han mente da at det kunne være Perioral dermatitt.
Jeg er ikke heeelt overbevist for sånn som jeg har forstått det utifra den infoen jeg finner på nett så opptrer det ofe rundt munnen, men at det er en frisone akkurat rundt leppene. Jeg har det jo KUN rundt leppene.

Har fått Rozex gel på resept som jeg har brukt 4-5 dager nå, men ingen forbedring enda. Men ser også at det kan ta mange uker før man ser forbedringer med PD. Synes heller det har blitt verre og klør litt mer.

Men i hvert fall, det jeg lurte på.. noen andre som har eller har hatt denne type eksem som kan tipse meg om gode kremer og produkter som ikke tirrer utslettet ytterligere?
Tenker da på fuktighetskrem, rensekrem/melk, leppebalsam etc.

Vet jo ikke hva som har utløst dette her, men sikkert lurt å ta en sjekk av kosmetikken først. Bruker mineralsminke for det meste, og fuktighetskremer fra Apoteket (Botanics)

Ser noen skriver at merket REN skal være veldig bra. Noen som har andre tips?
Sykt irriterende dette her, holder på å bli sprø av disse tørre leppene!

La roche posay har en veldig god som heter Cicaplast. Ellers er eight hour cream også veldig god.
Har du sjekket feks B12 nivået ditt? Fortsett i alle fall med den krmeen du har fått av legen og bruk en av de andre i tillegg :)

Tusen takk for tipset! Jeg har eight hour cream og den har ikke hatt noen effekt.
Da tar jeg en tur på apoteket i morgen og kjøper Cicaplast. Håper de hjelper! Så jo lovende ut utifra produktinfoen i hvert fall.

Har ikke sjekket B12 nivået nei, men jeg kan jo prate med de på apoteket i morgen ang. vitaminer kanskje. Har uansett tenkt å bestille ny time hos legen så kan jo be henne ta en prøve da :)

Back
Topp