Noen her som har barn som har/har hatt det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan jeg spørre hvorfor det ikke er diagnostisert? Hvor gammelt er barnet?Ikke diagnostisert, men mistanke om det hos eldste. Har ofte, plutselig høy feber i mange dager uten andre symptomer annet enn munnsår i selve munnen og på leppene hver gang. Blitt mindre episoder etterhvert som ho har blitt eldre, og feberen går raskere over enn før.
Kan jeg spørre hvorfor det ikke er diagnostisert? Hvor gammelt er barnet?
Yngste her får høy feber i jevne intervaller, men vi ser ikke noen sår... Alt annet passer, både vondt i hodet, magen, kvalm og vondt på halsen/hovne lymfeknuter...
Så kjiptHar en nevø på 15 år som det er mistanker om har hatt dette hele livet, men ikke fått diagnose.
de har hatt oppfølging på sykehus med barneavdelingen der og x antall barneleger, men barnelegene har lite kunnskap og tro på dette selv om det er dokumentert veldig god og foreldrene har slitt med å få barnelegene til å sjekke opp om dette kan være det han er plaget med, de har etter ganske mange år endelig funnet en lege som ser at dette sannsynlig er tilfellet her hos han, men diagnose fremdeles ikke stilt.
han har siden han var 3 mnd hatt jevnt feber uten noe god forklaring på hvorfor, det har vært i hyppighet til at det stort sett har skjedd i alle fall en gang i mnd.
de har dokumentert godt hyppighet og andre symptomer etc ved å skrive feberdagbok, han er i forbindelse med dette plaget med kvalme og dårlig matlyst og er generell liten i vekst.
Så kjipt![]()
Høres ikke greit ut i det hele tattJa dessverre opplevd mange utfordringer med helsevesenet der.
de slet først lenge med å bli henvist til barnelege, foreldrene var overbevist at det måtte være noe «mer»fordi det var så hyppig feber, men gang på gang ble det sendt hjem fra legekontoret med en « det er helt vanlig at barn er ofte syke» ene turnuslegen de kom til en gang presterte faktisk også å si at « kanskje han har innbilt feber?» når min søster sier at, «javel, hvordan skal han innbille seg å ha feber?, har jeg aldri hørt om» så svarer turnuslegen «nei det har ikke jeg heller hørt om» det var vel dråpen som fikk begeret til å renne over der i gården for å si det slik.
fikk ikke komme inn til barnelege før de fikk pushet på helsesøsteren også med at veksten hans hadde stagnert en stund. Da måtte legen henvise de pga veksten.
Har endel barn i familien som har hatt helseutfordringer og dessverre har det vist meg at man får ingen «enkel» hjelp i helsetjenesten, i alle fall ikke til barn. Barna i familien har har foreldrene måttet kjempe en beinhard kamp for å skaffe de hjelpen de behøver:-/ men mine besteforeldre som synger på siste tone i livet de blir passet usedvanlig godt på. Bra er det men jeg synes det er horribelt hvor dårlige tilbudene til barn er til sammenligning:-/