Periodevis veldig høy puls!

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Merket til dette spesielt i dag.
Periodevis veldig høy puls... Hvilepuls som skyter i været og forblir høy en stund før den atter stabiliserer seg. Svimmel og må hive litt etter pusten på en måte..

Har for øvrig veldig lav blodprosent om det kan ha en sammenheng?

Veldig ubehagelig og liker det ikke, men kanskje normalt mot slutten?!

I hvile eller arbeid? Det er jo vanlig at pulsen stiger i et sv.skap.

Jeg har ganske lav puls til vanlig, men her dunker det godt til tider. Kjenner f.eks.puls i hodet når jeg ligger inntil puten om nettene. Noen ganger fortere ann andre. Er nok helt normalt. Hjertet har jo en større jobb, og blodvolumet er mye høyere :)

Både i hvile og i arbeid.

Kommer opp i en radig fart og kan holde seg der ganske lenge. Gjør meg svimmel og kvalm og litt klam og så går den etter hvert ned til normalnivå igjen før den pøser på pånytt.

Men trekker konklusjonen med at det sikkert er pga jeg er så pass sliten som jeg er samt jeg vet jeg har lav blodprosent... Er jo en stor jobb for hjertet nå ja!

Får også plutselig veldig hjertebank og greier... og føler jeg må hive etter pusten... Fryktelig ubehagelig, men utifra hva jeg har forstått så er ikke det så unormalt å kjenne det sånn.

Jeg har det også sånn som du beskriver. Har også lavt blodtrykk. Tok det opp med jordmor på sist kontroll og det er visst normalt.

Jeg er og plaga med det, tok det opp med gyn og han sa at om det varer sammenhengende i 30min eller mer så skal man ringe føden.

Hvis det sammenhengende varer mer enn 30 min? ... Hmmm.. Sa hun hvorfor?
Tror ikke mitt varer sammenhengende mer men er veldig ofte nå , tett, men med mellomrom/lengre pauser med normalpuls mellom..

Back
Topp