Perineum massasje

Solbæra

Forelsket i forumet
Er det noen her som har begynt eller tenker å begynne å massere perineum?

Selv vurderer jeg dette ihåp om å forebygge rifter under fødsel, men er litt usikker hvordan dette gjøres.

Ja jeg har kjøpt en perineumolje fra Weleda, som jeg nå bruker 2-3 ganger om dagen. Fikk tips av en venninne, som sa at det hjalp for henne :)

Nei, jeg må innrømme at det utgikk her i gården :smiley-angelic006 Haha, jeg hadde jo lest det kunne være en god ide med første, og jeg gikk så langt som å kjøpe en olje, men det stoppet der for meg, det ble altfor sært og rart for meg :confused3 Nå som det er andremann dropper jeg det med god samvittighet da de sier det ikke har noen effekt på andregangsfødende. Phew!

Har ungått rifter med de to andre, så nå satser jeg på at det er tøyelig nok der nede til tredjemann også, uten noen ekstra tiltak ;)

Jeg hører flere ha runngått rifter. Veldig bra for dere. Men jeg revnet til grad 3B forige fødsel og ønsker å prøve å gjøre det jeg kan for å unngå revninger denne gangen

Jeg hører flere ha runngått rifter. Veldig bra for dere. Men jeg revnet til grad 3B forige fødsel og ønsker å prøve å gjøre det jeg kan for å unngå revninger denne gangen
Da skjønner jeg absolutt at man setter inn alt man kan av tiltak som muligens kan forebygge ja! Jeg vet ikke så mye om det, men det er kanskje første gangen de mest alvorlige riftene gjerne oppstår? Håper i alle fall du slipper å få det samme en gang til :Heartred

Jeg er førstegangs og tenker det er verdt forsøket etter å ha lest litt. Bestilte weleda sin perineumolje fra blivakker og fikk den i postkassa i løpet av et par dager. :D

Her er det også planen å starte om noen uker :) tenker at det ikke skader å prøve i allefall! Rift grad 3 eller 4 er frykten :nailbiting:

Har hørt om det, men aldri tenkt på å gjøre det selv. Sist fikk jeg en overfladisk rift bare, men ble klippet ganske heftig grunnet fastsittende skuldre så kom ikke unna sying likevel.

Prøvde det med nr 1,men fikk ikke gjort det så regelmessig som det stod på den oljen.. Gjorde det ikke med nr 2,fikk mindre rifter da.. Ellers tror jeg varme kluter kan hjelpe endel tilslutt (skrev ned at jeg ønsket dette)!

Noen som holder på?

Er så lite sprek og tøyelig at jeg når pinadø meg ikke ned til å få det gjort ordentlig og blir glemt på kvelden når jeg kan få hjelp :bag:

Noen som holder på?

Er så lite sprek og tøyelig at jeg når pinadø meg ikke ned til å få det gjort ordentlig og blir glemt på kvelden når jeg kan få hjelp :bag:

Jeg har prøvd å gjøre det 2-3 ganger i uken,men det er virkelig ubehagelig og vet ikke om jeg gjør dette riktig. Umulig å finne en stilling som er bra. Jeg brukte engangshansker for jeg var redd å skrappe meg med neglene.
Men nå har den ene åreknuten på kjønnsleppene sprukket så jeg tror jeg skal droppe massasje og prøve å la det gro i håp om at det rekker å gjøre det før fødsel. Hadde termin for 2 dager siden.

Noen som holder på?

Jeg gjør det ca. annen hver dag, men må ha hjelp av kona da jeg ikke har lange nok armer til å klare det selv :joyful:

Jeg husker det når jeg er aleine og glemmer det når sambo kan hjelpe :p Men spent på om det fungerer! Hvilken olje bruker dere?

Jeg har måtte sette olja på nattbordet for da husker vi det når vi legger oss :p
Vi bruker en mandelolje jeg har hatt stående, men hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe Weleda sin olje til perineumsmassasje.

Back
Topp