Da jeg ble gravid første gang (for 3 år siden) brukte jeg Gonal F (450 ie per dag), og jeg ble gravid på første forsøk. Nå vurderer jeg søskenforsøk, og i den forbindelse har legene anbefalt Pergoveris (450 ie per dag). Ble litt overrasket i samtalen, men tenkte at "kanskje den er rimeligere". Når jeg slår opp nå, så ser jeg at den faktisk er enda dyrere. Gonal F koster 3170 kr pr penn, og denne koster 4759 kr pr penn. 900 ie i en penn, så det vil si at jeg trenger 4-5 penner hvert forsøk. I tillegg til annen medisin.
Mitt spørsmål til dere er om dere har noe erfaring med Pergoveris? Hva er forskjellen kontra Gonal F?
Jeg får ikke igjen penger for medisiner, så alt blir betalt av egen lommebok. Tenker derfor at det ikke er om å gjøre å bruke mest penger på hormoner, om det ikke er nødvendig...
Mitt spørsmål til dere er om dere har noe erfaring med Pergoveris? Hva er forskjellen kontra Gonal F?
Jeg får ikke igjen penger for medisiner, så alt blir betalt av egen lommebok. Tenker derfor at det ikke er om å gjøre å bruke mest penger på hormoner, om det ikke er nødvendig...