Pergoveris og dårlige embryoe

EllyPrøver

Flørter med forumet
Januarlykke 2026
Hei,
Jeg har vært gjennom stimulering med pergoveris, og fikk to dårlige embryoe som resultat som ikke egnet seg for nedfrysning. Er det noen som har lignende erfaring - eller erfaring med pergoveris? Tenker da versus bemfola eller menopour.

Jeg har i både menopour og bemfola stimulering fått embryoe til frys.

Kan jo såklart være tilfeldig, men syns det var veldig rart, det koster så mye krefter og tid dette…

Hei,
Jeg har vært gjennom stimulering med pergoveris, og fikk to dårlige embryoe som resultat som ikke egnet seg for nedfrysning. Er det noen som har lignende erfaring - eller erfaring med pergoveris? Tenker da versus bemfola eller menopour.

Kan jo såklart være tilfeldig, men syns det var veldig rart, det koster så mye krefter og tid dette…
Jeg har prøvd Rekovelle, pergoveris, fostimon og menopur. Jeg har riktignok pcos så tror det har påvirket valg av hormoner til stimulering. Fikk ut 7-10 egg på hver av de tre første, ingen overlevde til blasto. Menopur (kanskje i kombinasjon med et par måneder med kosttilskudd, umulig å vite hva som gjorde utslaget) gav ferskinnsett av 3dagers og 7 blasto på frys.

Jeg hadde 3 uttak ved bruk av Pergoveris. Første uttak var bare 3 egg, 1 satt inn og 1 fryst. Neste uttak ble 6 hentet ut å 1 satt inn men ingen på frys. Siste ble 9 ut 1 satt inn og 1 på frys. Ble gravid denne gangen. Så vet ikke hva jeg skal si, har kun prøvd Pergoveris å dette er hva jeg fikk

Jeg har vært på Gonal f og Pergoveris tidligere, nå stimulerer jeg med Meriofert. Jeg forsto på legen at Pergoveris er kjemisk fremstilt, mens Meriofert/Menopur er fremstilt naturlig (men har selvfølgelig gått gjennom en kjemisk prosess). Kanskje har det noe å si? For noen betyr medisiner mye, selvom det i forskning ikke skiller så mye på resultatene.

Takk for svar alle sammen.

Interessant @Kinelill , jeg har tatt masse vitaminer i det siste så rart at det gikk andre veien for meg med dårligere resultat med pergoveris. Men kan jo være mye som spiller inn pga resultatene, men fint å høre deres erfaringer!

Fint å høre du ble gravid @Trj85, det gir meg håp!

@Daisybloom interessant, det visste jeg ikke ang fremstilling. Kan jo ha noe å si.
Hvis jeg må ha uttak en gang til vil jeg gå for Menopour sa det her gitt meg de beste resultatene.

Kunne kanskje si at jeg ble gravid å fikk en nydelig datter i november av det siste innsettet, ikke bare gravid altså. Skal du bruke Pergoveris på nytt? For meg hjalp kanskje vitaminer og q10 også nå sist

Hei,

Jeg har hatt ulike, men Pergoveris ga en av de beste syklusene for min del.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal ved neste uttak. Jeg fikk satt inn to dårlige embryoe fra denne runden med pergoveris nå, de kunne ikke fryses ned. Hvor mye mg Q10 tok du? Kjekt å høre du fikk en datter fra pergoveris stimuleringsruden!

@Otilde så kjekt å høre, er nok veldig individuelt ja, glad på dine vegne!
Dessverre festet ingen av blastocystene seg. Så jeg prøver fortsatt. Denne gangen skal jeg bruke Menopur igjen. Det var det jeg ble gravid med sist. Selvom Pergoveris ga bedre «resultater»

Back
Topp