Pergotime...?

tullmusa

Forumet er livet
Hei jenter!![:)]

Først og fremst må jeg få gratulere alle bertene som er blitt gravide denne mnd, og si kondolerer til dere som har fått besøk av tanta..

Men det jeg lurer på er hva pergotime er? Og hvorfor må dere til gynekolog og sånt?
Håper ikke det gjør noe om jeg spør, men jeg er så nysgjerrig, og så kan det kanskje bli litt lettere for meg å forstå..

Stoor klem fra Tullmusa![:D]

Ikke dumt at du spør vet du!!!
Jeg blei henvist av lege til gynekolog når legen ikke fant noe galt med meg... Vi har jo ikke brukt prevansjon på nesten 2,5 år...
Så gynekologen fant ut med innvendig ul at jeg har egg, men ikke produserer progesteron (hormon) som gjør at eggposene
vokser og gjør klar egget for utslipping til egglederen...
Pergotime er da hormoner i form av piller som gynekologen kan skrive ut... Skal bruke dette anahver mnd i 6 mnd for å se om
systemet kommer i gang. Nå var dette forrige gynekolog som sa dette.. Nå har vi flytta så nå begynner vi på nytt... Spennende
å se om noe har skjedd inni der!!!

Noe klokere??

Ja, nå ble jeg mye klokere. Tusen takk! [:D]

Får ønske deg lykke til med neste behandling! Håper virkelig at det klaffer, må jo være grusomt å vente så lenge..[:'(]

(hmm... hvor ble det av den omvendte psykologien..?)

Ja du arresterer deg for det innlegget der!!!

hihi!![:D]

Bra jeg kan være til hjelp!!!

Nå må jeg snart igang med min andre kurs med Pergotime. Hadde håpet jeg skulle slippe det! Jeg gikk 4 dager over tiden. Og den pleier alltid å komme når den skal, så jeg levde i håpet i 4 dager. Men den gang ei. Fikk mensen idag og er så lei meg[&o]. Vi har prøvd siden juli-04. Fikk Pergotime av gynekologen i forrige måned. Jeg skulle ta kuren 3 måneder i strekk. Hvis det ikke skjer noe på den tiden, må vi videre i systemet.
Det som er så rart er at jeg har hatt en spontanabort (2001), og fødte en kjempeskjønn gutt i desember 2002. Så jeg kan jo dette her!!! Trodde jeg. Men det hadde vært så gøy med en lillebror eller lillesøster til sønnen min. Kryss fingrene!

Oj det var da en hestekur!!! Skal behandles i 3 mnd jeg å, men det er over 6 mnd... Hvis det ikke har skjedd noe til da så er det videre i systemet her...
Nå skal jeg ikke si det helt for sikkert siden jeg skal til en ny gynekolog nå om 1 uke... Vi får se hva han mener...
Det er ikke alltid at det klaffer selv om man har fått barn før gitt... Det er nok bare sånn det er...

[;)]Nei, dessverre klaffer det ikke alltid. Lykke til til deg også! Ny måned nye muligheter[:D]

Back
Topp