Pergotime

Mokka:)

Andre møte med forumet
Hei alle sammen Har gitt opp å gjøre snuppa mi til storesøster på egenhånd, så nå starter jeg på pergotime i neste syklus. Er det noen av dere som har erfaring og gode råd til meg på veien?
 
Jeg tok pergo sist syklus, fikk el, men klaffet ikke. Skal begynne på pergo i morgen igjen. Når du henter ut tablettene på apotek så forteller de deg det du trenger å vite :) Prøv å ta de til ca samme tidspunkt hver dag :) Lykke til! :)
 
Hadde prøvd å bli gravid i et år da jeg begynte på pergotime. På første runde fikk jeg ikke el, men på andre runde var jeg hos gyn på dag 12 for innvendig ultralyd. Der kunne hun se en eggpose som begynte å bli klar (14mm). For å kunne "time" samleie litt bedre fikk jeg med meg resept på Ovitrelle (eggløsningssprøyte) som skulle settes 3 dager senere når egget var klart til å slippes(18-20 mm). Fikk beskjed om å sette sprøyten kl 15, og om å ha samleie morgen og kveld neste dag + neste morgen igjen. Og denne gangen lykkes vi :-) :-) Er ikke mer enn 5+4 i dag, så håper virkelig at alt går bra og at spiren klorer seg fast, men vet iallefall at jeg kan bli gravid nå:-D
 
Hei.
Jeg fikk også pergotime av legen med god oppfølging,som du sikkert vet er det større sjanse for flerlinger med pergotime( noe vi ikke ønsket) så vi fikk beskjed om å komme på innvending ultralyd på dag 12 i kuren  for å sjekke om eggene ble modene og om det var flere en et egg. Der var et stort å fint egg og jeg fikk beskjed om at vi fikk EL om 2 dager og at vi måtte ha samleie annenhver dag i 1 uke.
dag 20 ut i kuren fikk jeg beskjed om å komme tilbake for å ta blodprøve for å sjekke om jeg hadde hatt EL.Det hadde jeg :)
For  2 uker siden var endelig graviditetstesten positiv :) :) så det gikk på første forsøk!!

Lykke til <3
 
Vi er et par på 27 og 26 år, i oktober har vi vært gift et år.
vi har prøvd aktivt siden mai 2011, men ingen hell.
hadde en svak strek i februar 2012. men det var ingenting :(
Vi er veldig klare for å få barn, men det viser seg at det er ikke vår tid i det hele tatt.
har vell mistet litt mot for å gjøre alt legen ber meg om å gjøre.
kan jo tilføye det at jeg er lav og rund, legen ba meg om å gå ned noen kilo, har nå gått ned ca 8kilo i tilegg har jeg prøvd CB fertilitets monitor(men denne skjønte jeg ikke en spøyt av).
Hadde EL for ca 11 dager siden, men fikk tante rød på besøk for 2 dager siden. Har gått på pregotime denne runden også, starter på en ny en imorgen. har tatt kuren fler ganger, men uten hell.
vi har prøvd anternativer i tilegg til pregotime, som Bidronning gele, han spiser nøtter OSV.
men min mor og tante fikk mensen selv om de var gravid, de måtte ta blodprøve for hjemmetestene slo ikke ut.
har hatt mye vondt i puppene, akkurat som det klør i "røra" i puppene. jeg er humørsyk, trøtt som kommer plutselig. Dette slet jeg veldig med før jeg fikk mensen.
mensen denne måneden er veldig lys og jeg blør ikke mye, men jevnt.
Forrige periode fikk jeg ikke mensen i det hele tatt, å jeg var skråsikker på at jeg var gravid.
men etter en blodprøve og en dyr tur til gynokologen avkreftet mine gravid drømmer.
Vi prøver alt, stillinger som hjelper soldatene hans til å komme frem, ligger i sengen med bena opp mot veggen i 30 min etter vi har "prøvd".
Er det jeg som er hysterisk eller er det noe mer jeg kan gjøre? veit at tiden og sånn skal klaffe men det er ikke lett når jeg jobber rare tider.
jeg starter å falle mer og mer til assistert befruktning, siden jeg har startet og gi opp.

 er det noen sjeler der ute som har tips, råd eller noe som helst å hjelpe oss med siden i alle fall jeg begynner å bli rådvill og hjelpesløs...


//Anette & Thomas//
 


nuffemor skrev:
Vi er et par på 27 og 26 år, i oktober har vi vært gift et år.
vi har prøvd aktivt siden mai 2011, men ingen hell.
hadde en svak strek i februar 2012. men det var ingenting :(
Vi er veldig klare for å få barn, men det viser seg at det er ikke vår tid i det hele tatt.
har vell mistet litt mot for å gjøre alt legen ber meg om å gjøre.
kan jo tilføye det at jeg er lav og rund, legen ba meg om å gå ned noen kilo, har nå gått ned ca 8kilo i tilegg har jeg prøvd CB fertilitets monitor(men denne skjønte jeg ikke en spøyt av).
Hadde EL for ca 11 dager siden, men fikk tante rød på besøk for 2 dager siden. Har gått på pregotime denne runden også, starter på en ny en imorgen. har tatt kuren fler ganger, men uten hell.
vi har prøvd anternativer i tilegg til pregotime, som Bidronning gele, han spiser nøtter OSV.
men min mor og tante fikk mensen selv om de var gravid, de måtte ta blodprøve for hjemmetestene slo ikke ut.
har hatt mye vondt i puppene, akkurat som det klør i "røra" i puppene. jeg er humørsyk, trøtt som kommer plutselig. Dette slet jeg veldig med før jeg fikk mensen.
mensen denne måneden er veldig lys og jeg blør ikke mye, men jevnt.
Forrige periode fikk jeg ikke mensen i det hele tatt, å jeg var skråsikker på at jeg var gravid.
men etter en blodprøve og en dyr tur til gynokologen avkreftet mine gravid drømmer.
Vi prøver alt, stillinger som hjelper soldatene hans til å komme frem, ligger i sengen med bena opp mot veggen i 30 min etter vi har "prøvd".
Er det jeg som er hysterisk eller er det noe mer jeg kan gjøre? veit at tiden og sånn skal klaffe men det er ikke lett når jeg jobber rare tider.
jeg starter å falle mer og mer til assistert befruktning, siden jeg har startet og gi opp.

 er det noen sjeler der ute som har tips, råd eller noe som helst å hjelpe oss med siden i alle fall jeg begynner å bli rådvill og hjelpesløs...


//Anette & Thomas//


Trist å lese at dere har prøvd så lenge. Har dere hatt noen form for utredning? Er alt bra hos både deg og han? Når dere har prøvd i over 1 år så har dere rett til hjelp. Kommer litt an på hvor du hører til, men ofte er det lange ventetider på offentlige sykehus, så anbefaler at hvis du tenker tanken på assistert at du får legen til å henvise fortest mulig. Ellers finnes det jo mange kjerringråd, men om disse funker, vet man jo ikke. Babyklister feks, har dere prøvd det? Tester du etter el hver mnd så du vet når du har el?
 
ja det er ikke noe kult og holdt på så lenge, vi har jo en del råd vi ikke har prøvd enda. skal teste meg i morgen, for mensen har pluutselig forsvunnet.
kaaan jo hende men har ikke noen forhåpninger. babyklister sier du. kan jeg spørre hva det er å hvor man får tak i dette?
vi ser posetivt i det, vi har sjekka oss begge. (en heller flau opplevelse for mannen... haha må le litt å)
alt står bra til der nede til hos oss begge, gynokologen mener det er ikke skal være noe problem for oss å bli gravide.
vi har tima og fulgt alt til punkt å prikke. Men begynner å bli uttolmodig.
Snakket med mamma ang dette siden det er den absolutt nermeste venninden jeg har når det kommer til dette. hun ba meg å teste meg på torsdag, er den negativ kunne jeg gå på pregotime en kur til. kunne tenke meg å kjøre dobbel dose å se om det gir mer utslag HVIS ikke denne testen slår ut posetivt.
Så krysser alt jeg har som kan krysses og ber til høyere makter at det gikk denne gang.

 
Back
Topp