Pergotime, noen erstatning for dette?

Håp

Gift med forumet
VIP
Vi skulle begynne å prøve på sistemann i flokken nå etter flere mnd pause.
Skulle hente ut pergotime (som forøvrig er laget resept på før 31.12.2016)
Men fikk beskjed om at den var avregistrert i Norge og at jeg ikke fikk hentet den ut.
Klinikken vår har sommerstengt og jeg skulle begynt på medisiner om tre dager :( Er det kommet noe erstatning for pergo? Har gått på femar før, men den har ikke hatt virkning på meg.

Det skal ha kommet en ny medisin vet jeg. Jeg har også resept ut året og ubrukte pergo siden det nå blir ivf i stedet

Har du hentet ut pergoen din eller bare resept på de?
I denne karusellen med prøving blir man jo helt ødelagt og jeg var innstilt på å starte nå, men det får vi jo ikke gjort siden jeg ikke har mer pergo :/ du er ikke intr i å selge pergoen til meg hvis du har hentet den ut?

Har du hentet ut pergoen din eller bare resept på de?
I denne karusellen med prøving blir man jo helt ødelagt og jeg var innstilt på å starte nå, men det får vi jo ikke gjort siden jeg ikke har mer pergo :/ du er ikke intr i å selge pergoen til meg hvis du har hentet den ut?
Nei kan dessverre ikke selge resept belagt medisin. Og dessuten er de gått ut på dato. Du må nok be legen om å skrive ny resept på ny medisin. Det er det tryggeste

Det finnes fortsatt Clomifen på markedet (som er det samme som Pergo), men du må ha en spesiell type resept fra gynekolog siden det offisielt ikke er i markedet. Husker ikke helt hva det kalles, men noe sånt som resept for uregistrerte medikamenter.

Alternativt kan du be om Letrozol/Femar som tas mer og mer i bruk nå. Det er dog et helt annet preparat.

Back
Topp