Pergotime mnd før ivf

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Jeg skal på forsamtale i slutten av september og håper derfor jeg skal begynne på første syklus etter det som starter i første /midten av oktober (hvis de har plass da), men jeg går på pergo annen hver mnd, så jeg skal da ha pergo syklusen før hvis jeg får plass.Syntes jeg leste noe om at man ikke skal gå på pergo ved ivf, men gjelder det pausemnd også? Pergo varer vel sånn sett i 2 sykluser?
Så, burde jeg ikke ta pergo neste mnd nå itilfelle? :)
Takk for svar!

Jeg fikk beskjed om at man måtte ha minst 1-2 måneder mellom hormonkur (som Pergo og Letrozol) og IVF. Noe med at hormonkurene kan klusse med IVF medisinene.
Anbefaler heller ikke å ta hormonkur syklusen etter IVF, for bivirkningene av hormonkuren ble 10 ganger verre.

Jeg fikk beskjed om at man måtte ha minst 1-2 måneder mellom hormonkur (som Pergo og Letrozol) og IVF. Noe med at hormonkurene kan klusse med IVF medisinene.
Anbefaler heller ikke å ta hormonkur syklusen etter IVF, for bivirkningene av hormonkuren ble 10 ganger verre.
Supert! Da bruker jeg ikke pergo neste syklus, just in case! Kjedelig å vente lenger hvis vi ikke må :)

Supert! Da bruker jeg ikke pergo neste syklus, just in case! Kjedelig å vente lenger hvis vi ikke må :)

Du kan jo selvfølgelig ringe klinikken du hører til å spørre, kan være at de har andre regler igjen. Men det var iallefall beskjeden jeg fikk av St. Olav før sommerferien. Jeg kunne bruke en kur og brukte jeg to måtte vi utsette forsøket minst en måned, muligens to.

Du kan jo selvfølgelig ringe klinikken du hører til å spørre, kan være at de har andre regler igjen. Men det var iallefall beskjeden jeg fikk av St. Olav før sommerferien. Jeg kunne bruke en kur og brukte jeg to måtte vi utsette forsøket minst en måned, muligens to.
Ja kan gjøre det, men helt greit for meg å ikke gå på pergo neste mnd :) Har gått på pergo siden desember og ingen ting har skjedd, så sjangsen for at det skjer nå er uansett ikke stor. Ikke verdt å ta den hvis jeg må vente mer enn jeg må på ivf :)

Ja kan gjøre det, men helt greit for meg å ikke gå på pergo neste mnd :) Har gått på pergo siden desember og ingen ting har skjedd, så sjangsen for at det skjer nå er uansett ikke stor. Ikke verdt å ta den hvis jeg må vente mer enn jeg må på ivf :)

Har du ikke fått beskjed om pausemåned og sånt? Mange sier man skal gå på maks 3 kurer i gangen før man tar pause. Er enig i at det ikke er verdt å ta mer om om du må vente, like greit å hoppe rett på IVF karusellen. Så får du spørre om Letrozol i stedet for Pergotime om dere må ha pausemåneder fra IVF'en senere :D Lykke til :D

Har du ikke fått beskjed om pausemåned og sånt? Mange sier man skal gå på maks 3 kurer i gangen før man tar pause. Er enig i at det ikke er verdt å ta mer om om du må vente, like greit å hoppe rett på IVF karusellen. Så får du spørre om Letrozol i stedet for Pergotime om dere må ha pausemåneder fra IVF'en senere :D Lykke til :D
Jeg tar pergo annen hver syklus, så blir pausemnd imellom :)

Jeg tar pergo annen hver syklus, så blir pausemnd imellom :)

Sånn ja :) Tenkte du hadde brukt det hver måned. Jeg brukte 1 dobbel og 10 trippel kurer på 12 måneder, så fikk jeg beskjed av annen lege at man skulle aldri bruke mer enn 3 måneder.

Sånn ja :) Tenkte du hadde brukt det hver måned. Jeg brukte 1 dobbel og 10 trippel kurer på 12 måneder, så fikk jeg beskjed av annen lege at man skulle aldri bruke mer enn 3 måneder.
Neida, det hadde blitt litt heavy ja :p
Såpass ja! Det var mye!:o

Neida, det hadde blitt litt heavy ja :p
Såpass ja! Det var mye!:eek:

Denne gangen fikk jeg ikke lov til å bruke mer enn tre ganger, hadde man ikke oppnådd graviditet innen den tid, skulle man slutte. Uavhengig av om man hadde blitt gravid men mista. Tror ikke disse legene er her enige med seg selv.

Oii, dette var ikke jeg klar over! går på Pergo denne mnd, skal ha mensen ca 3 september.. Skal på forsamtale 29 september (i Porsgrunn ) og hadde håpet å starte på den mensen som kommer i begynnelsen av oktober, da jeg har hørt at de gjerne starter på neste mens i Porsgrunn. Kan jeg ikke det nå da, siden jeg har tatt Pergo denne mnd? Sukk.. Langt & rotete innlegg!

Back
Topp