Pergo og Ovitrelle, erfaringer?

Capucine

Flørter med forumet
Spør her også siden det kanskje er større sjanse for at noen her har prøvd disse i kombinasjon.

Etter dagens gynekologbesøk ble vi enige om at jeg nå prøver litt sterkere kost. Har tatt tre enkle Pergokurer, som alle gav meg normal EL, men ble ikke gravid. Skal nå ta en syklus med dobbel Pergo samt Ovitrelle, så får vi se hva som skjer. Hvis ingenting skjer den syklusen blir det sædprøve på mannen og hsg røntgen på meg. Legen tror ikke de finner noe unormal på noen av oss, for vi har tross alt et barn fra før og jeg har blitt gravid (og mistet) to ganger i tillegg, men det er greit å være på den sikre siden.

Jeg lurer litt på om noen av dere som har erfaring med Ovitrelle kan si litt om bivirkninger? Jeg merket heldigvis lite på enkel Pergokur, bare litt ekstra EL-smerter, så jeg regner med de nok blir enda sterkere på dobbel dose. Men Ovitreller er altså nytt for meg, så skulle gjerne visst hva jeg har i vente. Og så har jeg lest at Ovitrelle inneholder hCG, slik at det kan slå ut på en graviditetstest. Stemmer det? Og hvor lenge etter Ovitrellesprøyten bør jeg vente med å ta en graviditetstest for å være sikker på at all tilført hCG er ute? Jeg er nemlig en testoman og begynner gjerne 8-9 DPO, så ikke si at jeg bør vente til IKM for jeg vet jo at man burde, men det går ikke.

Back
Topp