Pergo-kur

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Noen som føler seg kunnskapsrike på Pergotime? Jeg trenger svar fra noen som har reelle kunnskaper om denne kuren/medisinen.. !? Anyone!?

Jeg har brukt pergotime i over 10 sykluser, vært gravid tre ganger og sitter nå med en pergo prins og en pergo prinsesse. Kan hende jeg kan svare på det du lurer på;)

Tja, har hatt 8 kurer så er mulig jeg kan svare på noe 

Så flott!

Det første jeg lurer på er: 

Jeg har min første kur nå, og skulle egentlig hatt ultralyd på dag 12, men legen er bortreist hele den uken, kan jeg da alikevel, ha sex, selv om jeg ikke vet hva ståa er der "inne".. Jeg tenker da på faren for å få flerlinger (4+) , eller er sjansen såpass liten for dette at det ikke er noen fare??

Jeg hadde aldri UL (ulik oppfølging rundt om gitt..) selv om jeg sikkert burde hatt det, og vi hadde selvfølgelig sex rundt EL-tider. 

Jeg hadde heller ingen ul rundt el tider. Men da sjekker de vel bare om man har hatt el, altså bekrefter at kuren har virket. Så kos dere masse rundt el, tider, man sjkker nok ikke etter mulig fare for tvillinger;) Muligheten er større, ja. Men ikke så stor.

Sjakkruta skrev:
Jeg hadde aldri UL (ulik oppfølging rundt om gitt..) selv om jeg sikkert burde hatt det, og vi hadde selvfølgelig sex rundt EL-tider. 

Samme her :)

Jeg hadde heller aldri ul ved mine kurer. Har ei lita Pergo-snuppe som nå ser på Drømmehagen :) Det en en liten sjanse for flerlinger, men den er ikke så veldig stor. Kjør på, sier nå jeg :)

Har to pergogutter :) Den 1. satt på 1. kur og den 2. satt på 2.kur. Fikk de hos spesialist men ingen oppfølging etterpå. OM jeg ikke skulle bli gravid innen tre kurer så skulle jeg ringe og utredes mer.

Har ingen syklus overhode. Kankje mensen to-tre ganger i året. Og om det i det heletatt er eggløsning aner jeg ikke. Men pergo hadde god effekt på meg

LYKKE TIL!!!

Hadde min første pergokur nå i april. var inne på ul på syklusdag 16 . hadde da tre store folikkler på hver side. fikk beskjed om å gå hjem å sexe masse. Hadde el natta etter,kjente det pga syke magesmerter. tok også progesteronprøver syklusdag 21 å den viste høye verdier som tydet på god el. syklusen ble forskjøvet med tre dager forresten. kjekt å være obs på at det ofte skjer. fikk mensen så ble ikke klaff denne gang..men er mange som lykkes i pausemnd så håper på det. skal få flere kurer,men tror de også blir enkle kurer siden responderte så godt... jeg ville ikke ha vært redd for flerlinget....

Ja, du kan ha masse sex!!

For min del så funket det å ha sex annenhver dag fra ca dag 12. Fikk som regel el rundt dag 17, så jeg fikk sen eggløsning av pergo. Noe jeg tror er veldig vanlig!
Lykke til!

Tusen takk for flotte og informative svar! ;-)

Back
Topp