Perfekt mamma?

Jeg synes det er litt omvendt jeg da. Synes det er så mange som skryter av at de mislykkede foreldre og gir blaffen. Hva er poenget med det? Trodde rebellperioden var over når man var blitt voksen, spesielt når man har ansvaret for et lite barneliv.

Merkelig å kritisere folk for å fremstå som perfekt fordi de feks ønsker å sikre barnet på best mulig måte i bil.
Vi tenker kanskje også på den samme bloggeren?
 
Er mange av det. Synes det er rart å lese når folk omtrent får applaus fordi de ikke har gjort det som er anbefalt
"Bare kos deg med spekemat du, du fortjener det når du går gravid. Vi overlevde før".

;)
 
Det komiske er at folk faktisk liksom later som hehe... Er det så utenkelig at noen faktisk har ungene bakovervendt til de er fire, ammer lengre enn ett år, ikke bruker gåstol eller bæresele som ikke er ergonomisk (finnes det fortsatt forresten?), er nøye med sukkerinntak og ikke tar hull i ørene på babyene sine? :eek: Som om det er uvanlig og uoverkommelig vanskelig liksom :p Og folk informerer ikke om bilsikring ol for barnas beste (og foreldrenes), men kun for å gi de dårlig selvfølelse og samvittighet. Snakk om å være paranoid :p

Var vel kanskje satt litt på spissen dette, d er vel heller måten d gjøres på og ikkje så mye selve budskapet ;)
 
Det komiske er at folk faktisk liksom later som hehe... Er det så utenkelig at noen faktisk har ungene bakovervendt til de er fire, ammer lengre enn ett år, ikke bruker gåstol eller bæresele som ikke er ergonomisk (finnes det fortsatt forresten?), er nøye med sukkerinntak og ikke tar hull i ørene på babyene sine? :eek: Som om det er uvanlig og uoverkommelig vanskelig liksom :p Og folk informerer ikke om bilsikring ol for barnas beste (og foreldrenes), men kun for å gi de dårlig selvfølelse og samvittighet. Snakk om å være paranoid :p
Hihi, jeg ammet lenger enn ett år, ikke hull i ørene på mine barn, ikke gåstol, brukte ikke uergonomisk bæresele, og de sitter bakover så lenge de kan :p

Men jeg er ikke så nye på sukkerinntaket :p

Så perfekt er jeg liksom :p
 
Hihi, jeg ammet lenger enn ett år, ikke hull i ørene på mine barn, ikke gåstol, brukte ikke uergonomisk bæresele, og de sitter bakover så lenge de kan :p

Men jeg er ikke så nye på sukkerinntaket :p

Så perfekt er jeg liksom :p
Du bare later som du er perfekt du med ja ;)
Jeg ammet ikke så lengr pga kengubarnet var umoden ...
 
Du bare later som du er perfekt du med ja ;)
Jeg ammet ikke så lengr pga kengubarnet var umoden ...
Åjada, later som dagen lang :p
Ammet ikke eldste lenger enn 7 mnd da, fordi jeg måtte reopererer underlivet mitt etter fødselsskaden. Og da måtte slimhinnene få tid til å "tykne" litt igjen.
 
Hihi, jeg ammet lenger enn ett år, ikke hull i ørene på mine barn, ikke gåstol, brukte ikke uergonomisk bæresele, og de sitter bakover så lenge de kan :p

Men jeg er ikke så nye på sukkerinntaket :p

Så perfekt er jeg liksom :p
Omg hvordan får du det til?? :eek: Går det virkelig an å leve livet sitt slik? :eek: Jeg er sikker på du bare later som :p
 
Mulig noen har sagt det før meg siden jeg ikke orker lese hele tråden, men jeg hengte meg opp i bærebiten ;)

Det er ikke noe grense for hvor lenge du kan bære om du bærer ergonomisk riktig :) Begrensningene er om du velger å la barnet bæres vendt fra deg da det ikke er optimalt med tanke på ryggens stilling og at de ikke har mulighet for å skjerme seg for inntrykk. Fantastisk at du valgte å bære så mye ❤

Ellers tror jeg ikke det finnes noe fasit på å være mamma :)
 
Mulig noen har sagt det før meg siden jeg ikke orker lese hele tråden, men jeg hengte meg opp i bærebiten ;)

Det er ikke noe grense for hvor lenge du kan bære om du bærer ergonomisk riktig :) Begrensningene er om du velger å la barnet bæres vendt fra deg da det ikke er optimalt med tanke på ryggens stilling og at de ikke har mulighet for å skjerme seg for inntrykk. Fantastisk at du valgte å bære så mye ❤

Ellers tror jeg ikke det finnes noe fasit på å være mamma :)

Er ikke de fleste seler ergonimiske da? Jeg har både babybjørn og ergobaby, jeg liker helt klart babybjørn best :) men syns babyer sitter helt annetledes i ergobaby sin...
 
Er ikke de fleste seler ergonimiske da? Jeg har både babybjørn og ergobaby, jeg liker helt klart babybjørn best :) men syns babyer sitter helt annetledes i ergobaby sin...
Ja de fleste nyere selene er det! Babybjørn får ofte mye pes for sine seler da mange ikke er ergonomiske. De nyere begynner å komme seg da.

Som du selv sier så sitter de annerledes. Det som er rett er at knærne er høyere opp en rumpa. Bena og rumpa skal se ut som en M. Ryggen skal ha en fin krum og se litt ut som en C.

Men jeg er likevel for all bæring fremfor ingen bæring! Men selvfølgelig er det best om man bærer ergonomisk :)
 
Ja de fleste nyere selene er det! Babybjørn får ofte mye pes for sine seler da mange ikke er ergonomiske. De nyere begynner å komme seg da.

Som du selv sier så sitter de annerledes. Det som er rett er at knærne er høyere opp en rumpa. Bena og rumpa skal se ut som en M. Ryggen skal ha en fin krum og se litt ut som en C.

Men jeg er likevel for all bæring fremfor ingen bæring! Men selvfølgelig er det best om man bærer ergonomisk :)

Mye å lære skjønner jeg. Derfor jeg fikk kritikk med storesøster for 7 år siden sikkert, for hu hang i babybjørn stort sett hele dagen... Kolikkbarn som gråt fra 10-19 ca... Så måtte jo bare, på den måten kunne jeg faktisk gjøre andre ting mens jeg bar henne :p far satse på ergobaby på lille nye da å se om den er bedre ;)
 
Mye å lære skjønner jeg. Derfor jeg fikk kritikk med storesøster for 7 år siden sikkert, for hu hang i babybjørn stort sett hele dagen... Kolikkbarn som gråt fra 10-19 ca... Så måtte jo bare, på den måten kunne jeg faktisk gjøre andre ting mens jeg bar henne :p far satse på ergobaby på lille nye da å se om den er bedre ;)
Ja, det er ikke perfekt, men jeg er helt sikker på at storesøster hadde det bedre nær deg uansett ❤

Men ja! Bruk ergobaby heller du. Ellers kan du faktisk gjøre babybjørnen bedre slik:
22c84327fae25c450c6c3070d04e1bf8
 
Hehe,uff,men er jo ofte sånn det er,man er så grusom om man gir mme..jeg ga mme fra dag en, kunne sikkert ammet men valgte og ikkje av div grunner,og gud så mange nedsettende kommentarer og blikk eg har fått pga det..
Jeg ble nesten mobbet da jeg sa at jeg hadde lyst å amme lenger enn 12mnd. " ja, når ungen går i butikken og sier at den vil ha pupp, det er kult eller?" Osv. Men for meg er det snakk om kosen på kvelden og morgningen. Jeg begynner å jobbe i februar og kommer til å miste mye kos. Selvfølgelig ,om hun ikke vil lenger, så kan jeg kose uten å amme også. Men jeg sleit med ammingen lenge og brukte mme i tillegg. Og nå som ting går bra koser jeg meg. Men er hun sulten og jeg ikke føler jeg har nok i puppene for å mette henne så gir jeg selvfølgelig en flaske. Er ikke snakk om at jeg skal amme til hun begynner i 1.klasse Hehe. Men så lenge hun ønsker og jeg orker. Som jeg tror blir 2 år. Ble nesten flau da jeg ble angrepet sånn...
 
Back
Topp