pepsi max?

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Er vell greit å ta seg en liten boks? har ikke drukket det på flere uker, og nå er jeg kvalm og det eneste jeg tenker på at jeg har lyst på er pepsi max. Går det under cola? ser man kan drikke 1 liter cola max. Drikker aldri mye brus, men unner meg litt av og til.. :)

Jeg unner meg pepsi max da jeg ikke drikker noe annen brus på helgene[emoji4][emoji4]

Altså, det er snakk om mengder. En boks nå og da er ikke noe å tenke på :)

Spørs hvor mye kaffe du drikker da :) Drikker du f.eks 3 kopper kaffe om dagen ville jeg ikke anbefalt å få i seg noe mere koffein.

Spørs hvor mye kaffe du drikker da :) Drikker du f.eks 3 kopper kaffe om dagen ville jeg ikke anbefalt å få i seg noe mere koffein.
Å som jeg jobber med å slutte og drikke kaffe på jobben om dagen! Det er helt latterlig hvordan vaner er. Men har gått fra 8 ish kopper til 2 om dagen da! Så håper på å være nede i 0 snart [emoji4]

Kroppen tåler vel helt fint en boks med cola? Kan ikke gå helt av skaftet heller. Jeg drikker vanligvis begrenset med koffeinholdig drikke, men drikker min daglige morgenkaffe med god samvittighet ;)

Jeg har lest at man kan drikke 1 liter cola light så jeg prøver å holde meg innfor 1 liter pepsi max også. Drakk sånn 2 liter for dagen før. Det er så lite koffein i at jeg tenker litt kan ikke skade.

Man bør holde seg under 200mg om dagen.
Pr dl. drikke er det i
Kaffe - 70mg
Brus - 29-34mg
Te - 60mg..

Det blir fort 200.. [emoji33]

Pr dl. drikke er det i
Kaffe - 70mg
Brus - 29-34mg
Te - 60mg..

I Pepsi Max er det omtrent dobbelt så mye koffein :eek: I en boks (350ml?) er det tett under 70mg koffein.

I Pepsi Max er det omtrent dobbelt så mye koffein :eek: I en boks (350ml?) er det tett under 70mg koffein.

Greit man drikker det med måte da :) føler jeg kan unne med det i ny og ne siden jeg ikke drikker kaffe :) blir ikke en til før neste helg :)

Greit man drikker det med måte da :) føler jeg kan unne med det i ny og ne siden jeg ikke drikker kaffe :) blir ikke en til før neste helg :)

Ja herlighet, det sier jeg ikke noe på! Du kan drikke rundt 3 bokser daglig før du når den anbefalte grensa :)

Ja herlighet, det sier jeg ikke noe på! Du kan drikke rundt 3 bokser daglig før du når den anbefalte grensa :)

Hehe. Jada, tenkte bare høyt siden det var så mye koffein i en brus liksom :D var ikke ment som noen kritikk eller noe sånt :) men jeg fant liksom ingen info om koffein bak på boksen, så måtte Google det og fant ut at det et sånn ca 19, ett eller annet pr dl. :) ikke rart man blir avhengig av den brusen :p

Hehe. Jada, tenkte bare høyt siden det var så mye koffein i en brus liksom :D var ikke ment som noen kritikk eller noe sånt :) men jeg fant liksom ingen info om koffein bak på boksen, så måtte Google det og fant ut at det et sånn ca 19, ett eller annet pr dl. :) ikke rart man blir avhengig av den brusen :p

Helt sykt vet du :P Skjønner ikke helt hvorfor de må ha koffein i brus. Jeg liker ikke Pepsi Max altså, men skjønner jo at folk blir avhengige når det er nesten like mye koffein i en boks Pepsi som i en kaffekopp!

Pr dl. drikke er det i
Kaffe - 70mg
Brus - 29-34mg
Te - 60mg..

Ikke helt de samme tallene som mattilsynet kommer med
37016fd58870afff230126d58c204f25.jpg

Jeg har satt en grense på en boks pr dag (svært sjelden det blir så ofte). Drikker ikke kaffe/te :)

Jeg drikker vel en kopp kaffe om dagen, men merker det er mest for kosen sin skyld, eller at jeg trenger en pause og da er det naturlig å hente seg en kopp kaffe..

Back
Topp