Pepsi Max og koffein

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hvordan forholder dere dere til koffein inntak under graviditeten?
Jeg er en real "Pepsi Max-oholiker", men tør nesten ikke røre det etter jeg fikk positiv test.

Jeg drikker nå ca 1 kopp kaffe daglig samt 1 glass PM kanskje ca annenhver dag. Prøver å begrense PM mer også

Prøver å unngå, men holder meg til Max 1l brus med koffein på en dag. Er dette jeg har lest. Men burde vi kutte det helt? Er det studier som tyder på at det kan være skadelig?

Ellers er jeg blitt glad i sprite zero, den har ikke koffein og er ikke like avhengighetsskapende. Så da holder det gjerne med 0,5l også :hilarious:

Drikker mest vann. Holder meg unna resten - blir så avhengig av det hvis jeg først starter :hungover:

Jeg har kuttet ut all kaffe for tiden. Hadde koffeinfri noen uker, men etter kvalmen kom så klarer jeg ikke kaffe:yuck: Drikker 2 kopper grønn te med ingefær og fått skikkelig cravings på pepsi max:hilarious: Drikker til vanlig nesten aldri brus, men nå tenker jeg på pepsi max konstant:nailbiting:

Drikker pepsi max, eneste som går ned pga kvalme. Når kvalmen er over går jeg over på noe annet :) gjorde de to andre gangene også

Holder meg innafor anbefalingene. Elsker kaffe, men vet at jeg om et par uker ikke kommer til å klare lukta en gang :rolleyes:

Frem til kvalmen kom drakk jeg et par glass pepsi max eller ett glass pm og en kopp kaffe. Den koffeinen jeg får i meg nå er fra Cola,det eneste som hjelper,og så lenge jeg ikke drikker svimlende mengder tenker jeg at det er greit nå i den lille perioden jeg er så uvel. Men ser for meg å holde meg til et minimum når kvalmen gir seg.

Drikker en del pepsi max altså, men liker ikke kaffe :D

Jeg husker bare jeg leste denne artikkelen i fjor, og ble ganske skremt :/ jeg drikker ikke kaffe selv, og må vel finne en annen brus å være "avhengig" av :p

https://www.klikk.no/foreldre/gravi...rikke-kaffe-og-koffeinholdige-drikker-6947669

Uff, det høres jo litt ut på ham som at dagens anbefaling for koffein er slik det var med alkohol for en del år tilbake.
Takk for artikkel, skal absolutt holde det på et lavere nivå nå - kan kose meg på andre måter liksom.

Samtidig tenker jeg at vi som gravide uansett må forholde oss til helsemyndighetenes anbefaling, og egentlig ikke burde bekymre oss for mye så lenge vi er innenfor det. Vi har nok av ting å være bekymret for, og det viktigste er at vi følger anbefalinger, slapper av og har det best mulig :Heartred

Holder meg til 2 kopper kaffe. Men nå har tydelig kvalmen kommet! Så da pleier jeg å ta et glass eller to med cola. I forrige svangerskap drakk jeg ikke kaffe i det hele tatt fordi det smakte ikke! Venter egentlig det skal skje igjen :p

Jeg drikker Pepsi Max og:rolleyes: Kjenner det er noe av det eneste som går ned. Sliter en del med kvalme. :wtf: Kanskje se om noe annet som funker:yuck:

Hvordan forholder dere dere til koffein inntak under graviditeten?
Jeg er en real "Pepsi Max-oholiker", men tør nesten ikke røre det etter jeg fikk positiv test.

Prøver å begrense med til en halv liter pepsi MAX per dag. Vi skal egentlig tåle mer, men tar ingen sjanser. Prøver ut ananas-brus og sprite zero, men blir jo ikke helt det samme da:p

Skal jeg drikke en kopp kaffe, drikke jeg da ingenting av pepsi MAX.

Jeg kutta pepsi max totalt fordi noen kilder jeg fant sa det inneholdt nesten like mye som redbull, men jeg sendte dem en mail i samme slengen og spurte siden det ikke var så tydelig. Fikk til svar at pepsi max inneholder 120mg per liter, så 60mg i en halvliter flaske. Det er ikke så ille egentlig! Jeg velger fremdeles heller cola zero da fordi den inneholder litt mindre koffein, men noen ganger så er det ingenting annet enn pepai max som funker :rolleyes: Første gang jeg var gravid klarte jeg ikke smaken på pepsi max, den smakte gammelt og ekkelt. Nå smaker den som den skal heldigvis!:hilarious: Så lenge man holder seg innenfor grensa på 200mg daglig så går det fint.

Om en ikke drikker noe anna koffein kan en drikke 1,6 liter pepsi max og allikevel være innafor anbefalingene.

jeg drikker noe pepsi max ila dagen. Men vil tippe det ikke er mer enn 0,5-0,7 liter pr dag.

Jeg drikker en kopp kaffe om dagen, noen ganger to. Kuttet p-max, byttet ut med Fanta zero. Er ikke helt det samme, men har fått litt dilla på fanta

I første svangerskap drakk jeg PM hver dag, ut kom en rask og fin gutt..
Nå har jeg faktisk ikke lyst på PM, å jeg er av den sorten som er meget avhenging av PM

Back
Topp