Pepsi/ Cola

Mollå

Gift med forumet
Hva tenker dere om det? Jeg elsker pepsi max, og det er ikke så lett å holde seg unna når en er kvalm :(

Har vært ganske avhengig av p.max.
Nå prøver jeg å holde meg godt under det som er max anbefalt for gravide(1.liter daglig) Tips er å kjøpe boksene. Da hvet du akkurat hvor mye du drikker,og det blir en dyrere fornøyelse. Har klart å holde meg til ca 3 bokser i uka.

Jeg drakk mye cola zero! Har kuttet det ut, hvis jeg absolutt må ha cola nå drikker jeg vanlig! :) kanskje en gang i uka!

Jeg har drukket myye Cola Zero. Flere glass hver eneste kveld.. Nå har jeg faktisk ikke så lyst på, så nå kan det gå flere dager uten, og det er sjelden mer enn et glass når jeg først tar. Har kjøpt litt Mozell som jeg i kjøleskapet i stedet nå... Litt kullsyre uten koffein :)

Jeg er kjempeavhengig av Pepsi max. Drakk mellom 1 og 3 liter hver dag før! Etter jeg fant ut om spira så har jeg kutta det helt ut. Drikker kun vann, melk og juice nå. Og dåven vanlig cola når kvalmen slår til i alt for sterk grad. Prøver å unngå det da også :)

Oy så flinke dere er!! Men er dere kvalm? Er liksom det eneste som hjelper :(

Jeg og er avhengig av cola zero.. Er nå på 4 dagen uten og har planer om å holde meg :-)

Jeg drikker gjerne en halvliter cola på jobb for å døyve den verste kvalmen. Har kuttet ut kaffe helt istedenfor. En liter cola til dagen er jo fortsatt godt under maksgrensen så ser ikke problemet ;)

Var totalt avhengig av Pepsi Max, ble sur og grinete om jeg ikke fikk dette når jeg ville. Sluttet på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid. Pepsi Max er en av de største verstingene på koffein. Gleder meg til den dagen jeg kan kose meg med en iskald, duggete, Pepsi Max igjen, hehe :love017

Jeg har kuttet helt ut, både Cola og kaffe. Det er uenighet blandt forskerne om hva som burde være minstegrensen for hva som er trygt, og så lenge de har vist at det er sammenheng mellom koffeinbruk og spontanabort, og lav fødselsvekt, så føles det riktigere for meg å holde meg helt unna, så er jeg på den sikre siden. Mot kvalme synes jeg ingefærøl virker bedre enn Cola..

Synes 1liter brus daglig med eller uten koffein gravid eller ikke hørtes altfor mye ut! men om dere må ha brus unngå de med aspartam og sukralose (light)

Drikker generelt lite brus, aldri light. Drikker ikke te eller kaffe heller. Men om jeg blir servert det så kan jeg ta et glass om det så er Cola:) Ikke pepsi da, for det liker jeg ikke:-P

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Drikker en del cola zero ja :/ Men har klart å redusere litt. Har redusert kraftig på kaffe, men det har litt med og at jeg synes ikke kaffen smaker noe godt lengre!

Var glad i pepsi max før, drakk kun det når jeg skulle ha brus (helgene), men nå takler jeg (heldigvis) ikke colasmaken, og det er det eneste som gjør meg uvel.
"Investerte" i en kullsyremaskin og lime/sitronsmak. Sukkerfri farris-brus alltid tilgjengelig! Beste brusen for min del, friskt og godt, uten sukker, aspartam og alt det derre.

Jeg er avhengig av pepsi max!! Drikker det selv om jeg er gravid, men ikke i like stor mengde som før... Kan ikke kutte helt! :eek:

Drikker litt cola zero hver dag, men prøver å begrense inntaket! :-)

Jeg har kutta helt ut brus.. Synes det smaker het pyton nå. Og så får jeg vondt i magen av all kullsyra. Er nok oppblåst i fra før. :p Men hender jeg tar ett glass vist jeg er i selskap. Kaffe og te også synes jeg smaker helt pyton. Så blir mest vann, juice og Farris. ;)

Jeg har kuttet helt ut, både Cola og kaffe. Det er uenighet blandt forskerne om hva som burde være minstegrensen for hva som er trygt, og så lenge de har vist at det er sammenheng mellom koffeinbruk og spontanabort, og lav fødselsvekt, så føles det riktigere for meg å holde meg helt unna, så er jeg på den sikre siden. Mot kvalme synes jeg ingefærøl virker bedre enn Cola..
Enig med deg. Best å være på den sikre siden. :)

kuttwt hwlt ut i sommer heldigvis for før det drakk jeg 3 liter pepsi max som at det skulle være vann..

Back
Topp