Pepperspray/forsvarsspray

Gulljentå

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Er det noen her som bruker det når de er ute alene? Eller vurderer dere å bruke det? Føles som om voldtektssaker har ekspodert de siste årene. Tidligere bodde jeg så jeg kunne spasere hjem, men slutta med det da det var så mye voldtekter i byen. (Nå går jeg sjeldent ut på byen da, men lurte på hva dere tenker om dette?)

Nå kommer jeg fra en liten plass, så tror ikke jeg har behov for det!
Men hadde jeg bodd i en storby så hadde jeg kanskje vurdert å skaffe meg..
Vanskelig å si egentlig, er ikke så vant med så "store forhold".

Bruker ikke har ikke opplevd noe de 31 årene jeg har bodd i Oslo bare møtt kos mennesker. Tror jeg hadde blitt paranoyd skulle jeg gått med det i lomma. Man får heller bruke hodet. Holde seg borte fra steder man ikke burde være og ikke være sammen menneker man burde holde seg unna. Er jo somregel folk en kjenner som voldtar.

Kommer ikke til å skaffe meg det... Og det er vel ikke lovelig heller? Vet at politiet må jo gå kurser for å lære seg å bruke det....

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: Fridasinmamma

Kommer ikke til å skaffe meg det... Og det er vel ikke lovelig heller? Vet at politiet må jo gå kurser for å lære seg å bruke det....

Er i tvil om det er ulovlig eller ikke. Kjøpte min i utlandet, men vet at man får kjøpt på nettbutikker i Norge. Men som mange tenker.....er jo ikke lovlig å voldta/overfalle noen heller. Må man så må man....tenker ikke på at det er ulovlig å bruke pepperspray på noen om jeg ble overfalt. Da hadde jeg sprayet som besatt!

Trodde det var lovlig jeg? Men er ikke sikker altså. Kom på dette da jeg fikk en faks på jobben hvor de solgte disse...
Jeg bor i Stavanger og her har det vært voldtektsgjenger og vi har blitt anbefalt å ikke gå visse plasser alene om nettene. Nå går jeg nesten aldri på byen lengre, men hadde jeg gjort det så tror jeg at jeg hadde kjøpt en spray, enten det var lov eller ikke. Du vet aldri om du plutselig kommer opp i en situasjon som ikke var planlagt..

Jeg har det. Men bruker den ikke.. Ligger i en skuff ett eller annet sted her hjemme.
Pepperspray er vell ikke lov. Men forsvarsspray er..

Jeg har.Ligger i veska mi.Har heldigvis aldri hatt behov for den,men den ligger nå i veska mi fordet,og har tenkt å la den ligge der og.

ORIGINAL: Skorpio82

Jeg har det. Men bruker den ikke.. Ligger i en skuff ett eller annet sted her hjemme.
Pepperspray er vell ikke lov. Men forsvarsspray er..

Hva er forskjellen? 

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: Fridasinmamma

Er i tvil om det er ulovlig eller ikke. Kjøpte min i utlandet, men vet at man får kjøpt på nettbutikker i Norge. Men som mange tenker.....er jo ikke lovlig å voldta/overfalle noen heller. Må man så må man....tenker ikke på at det er ulovlig å bruke pepperspray på noen om jeg ble overfalt. Da hadde jeg sprayet som besatt!

Skjønner veldig godt argumentet til hvorfor folk går til anskaffelse av denne sprayen.. ser ingen problem med det.. men tror ikke den er lovlig.. selv om man kan skaffe den.. Tror i butikker så selger de forsvarsspray.. og ikke pepperspray... vet ikke hva som er forskjellen på de.. bortsett fra at forsvarssprayen er sikkert lovlig... og peppersprayen ikke...

Nei det har jeg ikke bruk for....=)

jeg hadde det tidligere da jeg bodde i Spania, fikk faktisk bruk for den også, måtte bli sprayet med pepperspray på politistasjonen før jeg fikk lov til å ha den, var sikkelig vondt å ubehagelig men var verd det:)

Er sjeldent jeg er ute i byen om natttyen og vandrer, så nei, har ikke, og har heller ikke tenkt på å skaffe meg den

Back
Topp