Pepperkakehus?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Skal dere lage det i år? Vi har gjort det de siste årene, men jeg blir aldri fornøyd. Om huset faktisk holder seg oppreist så er pynten grusom :-P

Hva gjør dere? Sleng gjerne med bilder av pepperkakehus dere har laget tidligere, eller hus dere tar utgangspunkt i.

Lager det hvert år... Blir ikke akkurat stilrent og pent, men det skulle bare mangle når man har barn i hus. :p blir alltid altfor mye pynt, helt tilfeldig plassert. Men vesla elsker det, og det blir jo sjarmerende da! :P har dessverre ingen bildebevis.

Nei vi har ikke begynt med det ennå. Mer enn nok slit å få han til å sitte rolig å lage pepperkaker:D

Ja, vi/jeg lager pepperkakehus :D elsker det, har jo svennebrev som konditor, så synes deg er kjempegøy :)
Hvordan får man pyntet et pepperkakehus slik st det ikke ser helt tragisk ut? Jeg eier ikke talent for pynting :-P

Hvordan får man pyntet et pepperkakehus slik st det ikke ser helt tragisk ut? Jeg eier ikke talent for pynting :p
Vanskelig å si egentlig, teknikk har jo mye å si. Men hvis du passer på at glasuren ikke er for flytende, samtidig som den ikke er for hard og lager ganske lite hull i sprøyteposen, og heller lager større etterhvert når du pynter. Også synes jeg personlig at det er penest med ikke altfor mye pynt. Men det er jo opp til hver enkelt.

Jeg og min bror lager fortsatt pepperkakehus når vi kommer hjem til jul. Kjempemorsomt! Og det er om å gjøre å få det til å se så rart og stygt ut om mulig, så skjønner ikke problemstillingen :p ;)

Her lages det pepperkakehus hvert år, hvor vakkert det blir varierer veldig :P men synes poenget er at barna skal synes det er artig å de er fornøyde ned resultate :)

Ja, jeg lager. 3 år på rad nå.

Vi lager hvert år. Tegner nytt hus hvert år:)

Vi lager pepperkakehus hvert år :)
Skal gjøre det til helga.

Vi lager, og noen år blir de ganske fine. Men de fleste husene våre har vært bare litt mindre rotete enn godteposen pynten ble kjøpt i. :rolleyes: De husene er de morsomste!

De årene jeg har vært mest fornøyd med utseendet, har vi laget en plan og fargesortert pynten. Topp tips: Kokosmasse som snø på bakken og taket, batterilys inni og gelatinplater som vindusglass.:greet008

Vi setter sammen sånn ferdig hus, bake selv har vi gitt opp :p Og barna pynter, så det er overlesset med non stop og seigemenner :)

Jeg og min bror lager fortsatt pepperkakehus når vi kommer hjem til jul. Kjempemorsomt! Og det er om å gjøre å få det til å se så rart og stygt ut om mulig, så skjønner ikke problemstillingen :p ;)
Du har ikke bilder vel? :-D

Jeg har pleid å bake selv, liker å leke med slikt, men i år blir det ikke noe hjemmebakt hus :)

Og så har søstrene mine og jeg pleid å pynte "ferdighus" hjemme hos mamma, og da har vi lagd et som har vært overlesset med pynt, om å gjøre å ikke ha synlig pepperkake, fordi pynten smaker best :D

Skal bake et med ungene ila uka. Er ikke så nøye hvordan det ser ut så lenge ungene koser seg ;)

Back
Topp