Pepperkakedeig

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvordan lager dere pepperkakedeig?

Jeg var vitne til en deig for noen dager siden som jeg syntes så veldig tungvint ut, så jeg lurer litt på hvordan alle blander sammen deigen sin:)

Jeg smelter først smør, sukker og sirup. Avkjøler litt før jeg blander inn fløte. Også blander jeg inn mel og bakepulver til deigen er passe fin:)

Jeg gjør det enda enklere, nemlig går å kjøper ferdig deig ;)
Lager generelt mange julekaker ifra bunnen av så syns det er greit å kjøpe ferdig når man allikevel nesten ikke spiser noe av det uansett ;)
Samme her:p synes den er god nok jeg:)

Jeg gjør det enda enklere, nemlig går å kjøper ferdig deig ;)
Lager generelt mange julekaker ifra bunnen av så syns det er greit å kjøpe ferdig når man allikevel nesten ikke spiser noe av det uansett ;)

Syns det er kjevlinga som er det mest slitsomme jeg da. Blandinga tar jeg gjerne i kjøkkenmaskin. Men syns kosen med hjemmelaget er den beste:)

Lager ikke så mange andre kaker heller

Tine sin ser veldig lik ut den oppskriften jeg har, og som mamma brukte da vi var små:)

Så en her om dagen da som rørte sammen alt i kjele med sleiv, uten å kjøle ned sukkerblandingen først og uten å skru av plata.
Syntes det så så tungvint ut...?:confused:

Syns det er kjevlinga som er det mest slitsomme jeg da. Blandinga tar jeg gjerne i kjøkkenmaskin. Men syns kosen med hjemmelaget er den beste:)

Lager ikke så mange andre kaker heller
Den kjevlingen er absolutt verst! en av tingene jeg lager er sjokolade kjeks og der er deigen så utrolig hard at det nesten blir umulig å kjevle den ut. må som regel ha hjelp av mannen i begynnelsen :o

Her lager jeg negerboller, kromkaker, de sjokoladekjeksene, berlinerkranser og marsipan, satser også på å lage pikekyss i år, så jukser med glede på pepperkake deigen ;)

Den kjevlingen er absolutt verst! en av tingene jeg lager er sjokolade kjeks og der er deigen så utrolig hard at det nesten blir umulig å kjevle den ut. må som regel ha hjelp av mannen i begynnelsen :o

Her lager jeg negerboller, kromkaker, de sjokoladekjeksene, berlinerkranser og marsipan, satser også på å lage pikekyss i år, så jukser med glede på pepperkake deigen ;)

Mulig jeg lager noen pikekyss jeg og.
Ellers er det twix og trøfler og der er det heldigvis ikke så mye kjevling:)
Og sukkertøy:)

Mulig jeg lager noen pikekyss jeg og.
Ellers er det twix og trøfler og der er det heldigvis ikke så mye kjevling:)
Og sukkertøy:)
Greit å slippe den kjevlingen ja :)
Er jo så utrolig mye god å lage :D

Veeeldig mye. Står og triller kuler nå :D
Det skal jeg også etterpå :p
Men da fordi vi mangler en vesentlig ting på kjøkkenet nemlig stekeovn, har kun to plater istedenfor :p
Så skal lage litt sjokoladekjeks i kromkake jernet mitt ;) da slipper jeg også å kjevle :p
Deig står i kjøleskapet så bare jeg som er treg ;)

Jeg kjøper på butikken :D

Koker opp sukker og sirup, rører inn krydder og natron. Har det oppi kjøkkenmaskin, putter oppi smøret og kjører til smøret har smeltet. Blander inn ett og ett egg, så mel så ferdig:-) veldig lettvint og veldig god:-) er oppskriften til hun Ida som var med på hele norge baker eller noe sånt:-)

Den er forresten også veldig lett og håndtere:-) lett og kjevle ut og lett og få ut av formen:-)

Koker opp sukker og sirup, rører inn krydder og natron. Har det oppi kjøkkenmaskin, putter oppi smøret og kjører til smøret har smeltet. Blander inn ett og ett egg, så mel så ferdig:-) veldig lettvint og veldig god:-) er oppskriften til hun Ida som var med på hele norge baker eller noe sånt:-)
Høres veldig likt ut den oppskriften jeg brukte i år.
Bare at jeg hentet den fra Trines mat blogg.

Er litt skeptisk til slik ferdig deig.
Lurer litt på hva den egentlig inneholder siden den kan holde seg så lenge i romtemperatur..

Høres veldig likt ut den oppskriften jeg brukte i år.
Bare at jeg hentet den fra Trines mat blogg.

Er litt skeptisk til slik ferdig deig.
Lurer litt på hva den egentlig inneholder siden den kan holde seg så lenge i romtemperatur..
Den brukte jeg ifjor, men der måtte jeg røre så lenge for hånd til alt var kaldt før jeg gjorde noe mer og det har jeg ikke armer til, den tok også lenger tid og synes den var litt vanskeligere å jobbe med. Men ble veldig gode pepperkaker da :-)

Den brukte jeg ifjor, men der måtte jeg røre så lenge for hånd til alt var kaldt før jeg gjorde noe mer og det har jeg ikke armer til, den tok også lenger tid og synes den var litt vanskeligere å jobbe med. Men ble veldig gode pepperkaker da :-)
Jeg hadde ikke noe problemer med den, og ja, veldig gode :)

Back
Topp