pepperkakedeig fra ikea - steketid?

MamaB

Elsker forumet
Noen som vet? [8|]

Den er kjempe god og veldig god å jobbe med!
Jeg hadde ovnen på 200 grader og fulgte bare med på de...
Tenker de var inne i ca 10 min,men følg med for jeg er ikke helt sikker[:)]

ORIGINAL: lillemg89

Nope.. men har hørt at Ikeas pepperkakedeig er ikke fullt så god som den du kjøper på en vanlig matvare butikk[8|]

Helt nystekte smaker de veldig bra på ikea i hvert fall, gikk *5 på* jeg ;)

ikke bare jeg som har vært på ikea og kjøpt pepperkakedeig [:D] [:D] he he

ORIGINAL: Mamsen til 2..

Den er kjempe god og veldig god å jobbe med!
Jeg hadde ovnen på 200 grader og fulgte bare med på de...
Tenker de var inne i ca 10 min,men følg med for jeg er ikke helt sikker[:)]

Tusen takk! Da får jeg finne frem kjevla [;)][:D]

Pepperkaker og gløgg mens julegaver pakkes inn = KOS!

ORIGINAL: Zoggis

ikke bare jeg som har vært på ikea og kjøpt pepperkakedeig [:D] [:D] he he

Lukta var jo alldeles magisk, og kjempegod smak *kjøpte i transe* [:D]

Har kjøpt der jeg og, men der er fordi jeg vil bruke tiden min på å lage andre julekaker fra bunnen av. Og ikke minst kakemenn!!! [:D]

ORIGINAL: Veumjenta

Kanskje vi skal sende en mail til Ikea og be de ha "stekeoppskrift" på deigen sin neste år?? Jeg skal steke min deig i morra tenker jeg - få litt julelukt i huset [:D]

Mener forresten å huske å ha lest et eller annet sted at Ikea sin pepperkakedeig vant testen over "ferdigdeiger" i år!? [:D]

Sikkert ikke vært dumt i det hele tatt! For jeg kan vel neppe være alene om å nøle på grader og steketid? Håper jeg.. hehe [8D]

Kost meg med nystekte pepperkaker nå, vet ikke hvordan disse holder seg under oppbevaring for VIPS var den delen jeg brukte av deigen i magen min [;)]

Bra det kom en tråd om dette :)
Jeg lurte selv på det samme.
Å den ikea deigen er kjempe god, så vet du det [:D]

Vi bakte med prinsessen i går og lot ovnen stå på 200 grader og stekte de i ca 5 minutter [:)]. Da var de helt perfekt [:)]. Bare husk at du ikke tar de i boks med lokk på før de er helt kalde for ellers blir de myke [:)]

Er akkurat ferdig med årets pepperkakebaking med Ikea-deig. Stekte på 180 grader i 10 min[;)]

Har 2 venninner som jobber på ikea, så sendte dem melding på facebook nå ang info på boksen om steketemp og tid [;)] hehe

Back
Topp