Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *Carrie*
Ikke farlig å spise pepperoni som er stekt på pizza. Grunnen til at spekemat ikke skal spises er at det ikke er varmebehandlet. Listeria bakterier dør KUN hvis det varmebehandles (tror det må varmebehandles på over 75 grader i minst 15 sekunder). Toksoplasmose bakterier dør ved dypfrysing. Både listeria og toksoplasmose kan skade babyen hvis dere blir smittet av det, og den sjansen vil ihvertfall ikke jeg ta.
ORIGINAL: *Prinsessa*
ORIGINAL: Missy_
ORIGINAL: *Carrie*
Ikke farlig å spise pepperoni som er stekt på pizza. Grunnen til at spekemat ikke skal spises er at det ikke er varmebehandlet. Listeria bakterier dør KUN hvis det varmebehandles (tror det må varmebehandles på over 75 grader i minst 15 sekunder). Toksoplasmose bakterier dør ved dypfrysing. Både listeria og toksoplasmose kan skade babyen hvis dere blir smittet av det, og den sjansen vil ihvertfall ikke jeg ta.
Nei den sjansen tar ikke jeg heller.. Fikk streng beskjed fra gynekologen om at jeg måtte holde meg unna all spekemat og ser ikke på det som noe problem. Det lille i magen er mye viktigere[:D]
Oi han var streng ja[:)]
ORIGINAL: *Prinsessa*
Okei det har jeg ikke hørt noe om, alt kan jo skje så vi man skal begynne og tenke da så kan barne bli skadet av veldig mye. Jeg sa neitakk til spekemat og røkelaks her om dagen det syns jeg er mye viktigere og holde seg unna[:)]
ORIGINAL: vente
Var mange forskjellige synspunkter her ja, får spørre legen min da, så kan jeg jo holde meg unna sålenge
ORIGINAL: **Mystery**
bare putt pølsa i mokroen i ca.30 sek og avkjøl den før du skkal spise den,da er den jo varmebeh...
jeg liker ikke salami el peperoni,så det holder jeg meg unna,men spekemat generellt er jo veldig aktuellt om sommeren da,så blir vell til at jeg putter det litt i ovnen først[;)]