Peony og mannen prøver på en liten blomst

Peony

Elsker forumet
VIP
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
:greet025

Prøver meg på en prøver-dagbok.
Jeg er 39 år, ingen egne barn. Mannen har to fra før.

Status per 15.08.2019:
- Sluttet på p-piller 2016
- Hatt et par rundet på Fertilitetssenteret med Letrozol og Ovitrelle, ingen graviditet
- IVF-innvilget vår 2019, med oppstart august
- Ble naturlig gravid i mai
- SA i juli (uke 9)
- Fått ny time på Rikshospitalet for IVF i uke 44 (!)
 
Onsdag 14. august kom TR, nøyaktig 1 måned og 1 dag etter SA.
Jeg er rett tilbake back on track med TR. Selv om det å miste er noe av det verste jeg har opplevd, så er jeg utrolig takknemlig for at kroppen min har taklet dette så bra. Det er egentlig ganske fantastisk at den har ordnet opp selv og gått rett inn i den vanlige syklusen min. :happy119

I følge Clearblue Fertilitetsmonitoren, så skal jeg starte å teste etter EL på tirsdag.
Jeg har utrolig stor tro på fertilitetsmonitoren. Jeg kjøpte den i vår, og etter 2 pp'er med den, så satt spira. Det var mye lettere å finne EL nøyaktig med den enn med strimler. :thumright

Nå i høst er det 3 år siden jeg sluttet på p-piller.
For et år siden var vi på Fertilitetssenteret for å sjekke om det var noe "galt" med noen av oss. Alle tester var fine.
Men vi prøvde Letrozol og Ovitrelle i 2-3 sykluser. Uten å bli gravid. Men jeg har sett på syklusen min etter de omgangene der, og fra januar i år så har syklusen min vært helt stabil. Så jeg tror nok de "kurene" har fått orden på syklusen min.

Vi startet jo å prøve på en ny spire så fort jeg sluttet å blø etter SA.
At jeg ikke ble gravid med en gang kjenner jeg går helt fint. Nå i ettertid har jeg nemlig lest at grunnen til at det er lurt å vente en syklus, er for at alle rester skal få komme ut med neste ordentlig blødning.

Vi skulle jo som nevnt i hovedinnlegget starte med IVF nå i august.
Jeg tok kontakt med Riksen igjen, bare for å passe på at de ikke lukket henvisningen vår. Det som skjedde da er at vi har fått time for uttak i uke 44! :eek: Det er jo 10 uker til, så jeg satser på at vi blir naturlig gravide innen det. :smiley-angelic001
 
Skjønner at du syns det blir lenge å vente! Håper med dere at du blir gravid på egen hånd og slipper unna ivf!
 
Skjønner at du syns det blir lenge å vente! Håper med dere at du blir gravid på egen hånd og slipper unna ivf!
Ja, jeg håper vi slipper IVF med alle medisiner og hormoner og uttak og innsett. Men - er greit å ha i bakhånd hvis det ikke går. Vi har tross alt prøvd lenge, og jeg blir liksom ikke yngre. :p
 
:Heartpink CD7

I dag var første EL-test dag med CB-monitoren. Fikk resultat lav, men har på følelsen av at den vil stige fort. Var allerede en svak blå strek på selve testen.

Er litt usikker på hvordan syklusen min er nå, så får bare ta det som det kommer. :)
 
Lykke til med ny pp :) Håper dere får det til innen 10 uker, men også bra at dere snart får hjelp hvis ikke :dummy: :Heartred:happy:
 
:Heartpink CD 11

Allerede i dag fikk jeg høy på CBM. Trodde ikke jeg skulle få det før om typ 4 dager.

I går ringte de fra Riksen.
Jeg står på venteliste, og de kunne ta meg inn allerede i uke 40.
Jeg synes det er litt tidlig. Mannen var enig. Men samtidig. Hvis jeg tar IVF nå så er jeg jo (nesten) sikker på å bli gravid da.
Men jeg har mest lyst til å ta et par PP først. Vanskelig altså!
Jeg fikk helga til å tenke på.
 
Masse lykke til til dere! :Heartred
Jeg har akkurat vært gjennom en senabort og venter på konisering 20. september før vi får prøve igjen.

Forrige gang testet jeg mest med sånne billige eggløsningstester og syntes det var noe herk. Vurderer å kjøpe fertilitetsmonitoren til vi kan starte igjen. Har lyst å ha alt på plass til koniseringen er gjennomført.

Har du den "vanlige" eller advanced modellen?
 
Masse lykke til til dere! :Heartred
Jeg har akkurat vært gjennom en senabort og venter på konisering 20. september før vi får prøve igjen.

Forrige gang testet jeg mest med sånne billige eggløsningstester og syntes det var noe herk. Vurderer å kjøpe fertilitetsmonitoren til vi kan starte igjen. Har lyst å ha alt på plass til koniseringen er gjennomført.

Har du den "vanlige" eller advanced modellen?
Å, stor klem til deg! Hvordan har du det? :Heartred Er bare en knapp måned igjen til 20. september! :hello2

Jeg anbefaler virkelig monitor altså! :happy119
Jeg har CB advandced. Kjøpte på Finn.no til 800 kr.
Tenkte en stund på om jeg skulle det, for jeg brukte også sånne billige og syntes det var stress. Er litt dyrere med denne CB da, men så verdt det! Kan bare tisse på pinne, og putte den inn i monitoren. Også leser den både østrogen og LH, så det er jo gull! :thumleft
Jeg ble gravid på andre PP med CBDM. Kan jo være tilfeldig da, men.
 
:Heartpink CD 13

Fortsatt høy på monitoren.
Men jeg så på dataene fra før jeg ble gravid, og jeg testet høy i 4 dager før den ble maksimal i 2 dager.
 
Måtte stikke innom jeg også ;)

Håper det blir baby på dere denne pp! Masse lykke til!:)
 
Å, stor klem til deg! Hvordan har du det? :Heartred Er bare en knapp måned igjen til 20. september! :hello2

Jeg anbefaler virkelig monitor altså! :happy119
Jeg har CB advandced. Kjøpte på Finn.no til 800 kr.
Tenkte en stund på om jeg skulle det, for jeg brukte også sånne billige og syntes det var stress. Er litt dyrere med denne CB da, men så verdt det! Kan bare tisse på pinne, og putte den inn i monitoren. Også leser den både østrogen og LH, så det er jo gull! :thumleft
Jeg ble gravid på andre PP med CBDM. Kan jo være tilfeldig da, men.
Tusen takk! Heldigvis bare en måned igjen ja. Jeg har også sendt beskjed om at jeg kan stille på timen dersom de skulle få en avbestilling før.. Vil sånn bli ferdig så vi kan prøve igjen!

Har det veldig opp og ned! MEN de fine stundene blir lenger og lenger for hver dag og nå har jeg gått to dager uten å gråte så vi er på god vei mot å kunne «leve igjen» føler jeg :)

Jeg «bestilte» en av en på Finn idag tidlig, fikk den inkludert en full pakke med eggløsningstester tilhørende for 650kr! Vil ha alt i sin skjønneste orden når vi kan starte prøvingen :)
 
Tusen takk! Heldigvis bare en måned igjen ja. Jeg har også sendt beskjed om at jeg kan stille på timen dersom de skulle få en avbestilling før.. Vil sånn bli ferdig så vi kan prøve igjen!

Har det veldig opp og ned! MEN de fine stundene blir lenger og lenger for hver dag og nå har jeg gått to dager uten å gråte så vi er på god vei mot å kunne «leve igjen» føler jeg :)

Jeg «bestilte» en av en på Finn idag tidlig, fikk den inkludert en full pakke med eggløsningstester tilhørende for 650kr! Vil ha alt i sin skjønneste orden når vi kan starte prøvingen :)
Jeg fikk time til IVF 4 uker før (sto på venteliste), men jeg har takket nei til den. Så er fullt mulig du får time før - det hadde jo vært topp!

Jeg føler det blir lettere og lettere, men jeg kommer aldri til å glemme. Det tror jeg ikke vi skal heller. :Heartred

Knallbra!! Var det advanced du fikk tak i? Jeg fikk også med testpinner.
 
:Heartpink CD 14

Og der var vi på MAKSIMAL!
Smiletegnet lyste mot meg og det står:
LH-stigning oppdaget - første dagen med maksimal fertilitet.

Vi har kjørt annenhver-dag opplegg (det gjorde vi da jeg ble gravid i mai). Men vi burde kanskje legge inn aksjer både i dag og i morgen.
Blir spennende fremover nå! :excited001 Håper så inderlig en ny spire sitter nå. Da blir det mai-barn istedenfor februar-barn.
Det er så rart å tenke på at jeg skulle hatt baby i februar. Jeg orker ikke tenke på hvor langt jeg ville vært i dag.
Men - det var ikke håp her i verden for den spira, tydeligvis.:angel5

Tenker jeg bare må leve normalt fremover nå, men jeg bør prøve og slappe av og ikke stresse.
 
Jeg fikk time til IVF 4 uker før (sto på venteliste), men jeg har takket nei til den. Så er fullt mulig du får time før - det hadde jo vært topp!

Jeg føler det blir lettere og lettere, men jeg kommer aldri til å glemme. Det tror jeg ikke vi skal heller. :Heartred

Knallbra!! Var det advanced du fikk tak i? Jeg fikk også med testpinner.
Ja, hadde vært supert!

Nei, hun kommer aldri til å bli glemt :Heartred vi snakker om henne hver dag, er på graven hennes hver dag og er veldig bestemt på at alle skal alltid vite om henne!

Nei.. såg selvfølgelig nå at jeg har trodd feil! Trodde det var omvendt på de, så jeg har kjøpt den «gamle» :(
 
:Heartpink CD 14

Og der var vi på MAKSIMAL!
Smiletegnet lyste mot meg og det står:
LH-stigning oppdaget - første dagen med maksimal fertilitet.

Vi har kjørt annenhver-dag opplegg (det gjorde vi da jeg ble gravid i mai). Men vi burde kanskje legge inn aksjer både i dag og i morgen.
Blir spennende fremover nå! :excited001 Håper så inderlig en ny spire sitter nå. Da blir det mai-barn istedenfor februar-barn.
Det er så rart å tenke på at jeg skulle hatt baby i februar. Jeg orker ikke tenke på hvor langt jeg ville vært i dag.
Men - det var ikke håp her i verden for den spira, tydeligvis.:angel5

Tenker jeg bare må leve normalt fremover nå, men jeg bør prøve og slappe av og ikke stresse.

Så spennende!! :D Hadde vært fint med en maibaby :dummy: Håper for dere:) :Heartred
 
:Heartpink 5 DPO

Jeg hadde jo maksimal både 27. og 28. august, så jeg setter EL til 28. august, det vil si 5 DPO i dag.
Det er jo altfor tidlig å teste, men jeg har flere spennende symptomer, som jeg kjenner igjen fra graviditeten sist.
Jeg håper så inderlig at en ny spire er på plass, men jeg må forberede meg på at jeg ikke har blitt gravid heller. Det er så vanskelig! :meh:
 
:Heartpink 12 DPO

Tok en test i dag - negativ. :( I følge monitoren skal jeg ha IKM om 2 dager, i følge appen (Ovia) kommer den ikke før 15. september. :confused005 Monitoren har ikke fanget opp SA. I appen har jeg lagt inn SAen som en TR.

Jeg synes jeg har hatt en god del g-tegn, men det er nok bare innbilt, dessverre.
Synes dagen i dag har vært ganske tung. Og jeg har gjort det verre for meg selv ved å gå inn i terminklubben februar 2020. :sad010 Det er så vondt å tenke på hva som kunne ha vært, men det nytter jo ikke. Jeg får ikke spiren tilbake, den er borte. Jeg gjør bare meg selv vondt ved å dvele på det.

Neste TR skal meldes inn til Riksen.
I uke 44 skal egg høstes.
Jeg skulle ønske vi hadde 2-3 PPer til på egenhånd. Jeg gruer meg så til disse medisinene. Bare nå er hormonene min totalt på bærtur. Jeg er ikke noe hyggelig å bo sammen med, og det er slitsomt å være meg. :laughing002
Og hvordan blir jeg da med ekstra hormoner?! :schocked028

VI kan egentlig ikke vente lenger med IVF. Jeg er 39 år, og søknaden min er bare åpen til begynnelsen av desember. Da må vi søke på nytt, og da blir jeg jo ikke prioritert siden jeg er over 39.

Prøøøver å ha litt is i magen og håpe appen er riktig slik at det bare var for tidlig å teste i dag. :smiley-angelic001
 
:Heartpink CD 1

Sukk. :( TR kom i dag.

Jeg synes ting er ganske tungt nå. Men! Jeg kom meg på trening, selv om jeg sleit med å holde følelsene i sjakk på yoga.

I dag kommer heldigvis mannen hjem igjen fra jobbtur. Han har vært borte siden søndag nå, så det skal blir godt å få han hjem igjen. Er så tomt i huset uten han. Har hunden da, men han sover så mye. :D
Har også vært på graven til mamma og plantet en blomst.

Nå skal jeg hive meg rundt og støvesuge huset før jeg hopper i dusjen,
 
Back
Topp