Peoner (utenom tema)

Mollå

Gift med forumet
Noen som vet om man får peoner i August? Nærmere 21 August[:)]

Kan eg spørre ka det er for noke? *burde vel kansje vite det[8|]*

Haha, burde kanskje ha skrevet der[:D]

Peoner er blomster[:)]

Kanskje på blomsterforetning? Her i hagen blomstrer de i hvertfall nå. Og de er egentlig i ferd med å gi opp for i år. 

ORIGINAL: bumpien

Kanskje på blomsterforetning? Her i hagen blomstrer de i hvertfall nå. Og de er egentlig i ferd med å gi opp for i år. 

Ja, det er i blomsterforretning jeg tenker på[:)] De blomstrer veldig fint nå, men har hørt at det er over når vi gifter oss. De som sa det var veldig usikre, så burde kanskje bare gå på en forretning å høre[:-][:D]

Men tenkte bare å høre med dere i tilfelle noen visste[;)]

Jeg vil tro at siden man kan få liljekonvall i desember at du også kan få peoner i august/september, men det er kanskje lurt å være tidlig ute i tilfelle de må impoteres?

Dersom du skal gifte deg om halvannen mnd er det på tide å kontakte blomsterbutikken ja, for det er slett ikke utenkelig at blomstene må spesialbestilles. Dvs, dersom du skal ha mer enn bare "stikke innom og plukke med oss en bukett blomster av det de har", så må det bestilles. Skal du få laget brudebuketten etc, må tid til denne bestilles, de har ikke kapasitet til å lage mange pr helg...

så ja, det er slett ikke sikkert det er umulig å få peoner i august, det vil jeg vel tro du kan, men du bør snakke med blomsterbutikken.

ORIGINAL: *Stella*

Dersom du skal gifte deg om halvannen mnd er det på tide å kontakte blomsterbutikken ja, for det er slett ikke utenkelig at blomstene må spesialbestilles. Dvs, dersom du skal ha mer enn bare "stikke innom og plukke med oss en bukett blomster av det de har", så må det bestilles. Skal du få laget brudebuketten etc, må tid til denne bestilles, de har ikke kapasitet til å lage mange pr helg...

så ja, det er slett ikke sikkert det er umulig å få peoner i august, det vil jeg vel tro du kan, men du bør snakke med blomsterbutikken.

Takk for svar!

Vi har hele tiden kun tenkt hvite og rosa roser, men så kom jeg over disse. Får gå å høre.

Ringte for å bestille brudebukett for to mnd siden, men da fikk jeg beskjed om å komme 3 uker før bryllupet[8D] Her har de 12 arbeidere med fagbrev, og de sier aldri nei sa de[:)]

Men tenkte nå jeg skulle gå å bestille bukett nå en av de nærmeste dagene[;)]

Om du har bestilt den, så har de nok "reservert for deg", selv om selve "komme og beskrive hvordan den skal se ut" er tre uker før. Men med 12 fagarbidere i en butikk har de nok kapasitet til ganske mange brudebuketter, de fleste steder ellers lager ikke mange pr helg, siden de er 1 eller 2 som er der på en lørdag.... (Ja, altså, der jeg giftet meg var det i alle fall altså ikke sånne gigabutikker)

Nyydelige blomster!

Må bare kommentere at du skal gifte deg på ettårsdagen til den lille tulla mi:-)

Back
Topp