Pensumboka

Det virker ganske harmløst i seg selv egentlig, men sett i sammenheng med samfunnet idag så blir det feil. Syns barn heller burde lære å IKKE kommentere andres utseende.
 
Hmm. Den siden lurer jeg på om de kan ha hoppet over for jeg kan ikke huske at vi løste den og min sønn hadde stairs i fjerde klasse. Altså forrige skoleår.
 
Det å være feit eller tynn i seg selv ser ikke jeg problemet med. For å være feit er jo like naturlig som å være tynn.
Å påpeke det derimot, enten man er feit, tynn, høy, lav, mørk, lys, fregner, føflekker, krøller, skjev nese.. det er ikke greit.
 
Dobbelpost.
 
Last edited:
Jeg derimot blir litt matt av at man skal være så politisk korrekt at man ikke kan si sånt. Men for all del, la ungene lære de ordene i relasjon til dyretegninger heller så noen ikke blir støtt [emoji849]
 
Sånn sett i forhold til at i nettopp fjerde klasse med denne boka som pensum hadde min sønns klasse problemer med erting for å ha blitt tykk og ha fått stor mage, noe som medførte at min undervektige sønn med mobbehistorikk begynte å spise mindre så han ikke skulle bli så tykk at de mobbet ham i garderoben når de skulle ha gym, så er det jo ikke nødvendig å faktisk lære dem å snakke sånn om folk.

Men mobbe klarer unger uten stairs også. Det er bare noe med at boka viser det er greit. Man påpeker jo bare et objektivt faktum. Men, det er ikke kjekt for den ungen de kaller tykk likevel.
 
Dem kunne brukt andre ord enn "feit" syns det ordet blir fort tolket negativt. Men syns mye er rart når det gjelder skole og pennsum. Vet ikke hvordan det forskjellige er lagt opp, men hørt det av bekjente at det både er høye krav for hva dem skal lære og diverse [emoji849]

Det hadde jo vært noe annet hvis dette hadde gjeldt naturfag eller annet fag der det hadde vært tema helse og trening o.l. men heller da kunne brukt ordet "kraftig" / "har noen ekstra kilo" eller annet. Var kanskje dårlige eksempler,men ville selv heller hørt det enn feit o.l. [emoji85][emoji85]
 
Sånn sett i forhold til at i nettopp fjerde klasse med denne boka som pensum hadde min sønns klasse problemer med erting for å ha blitt tykk og ha fått stor mage, noe som medførte at min undervektige sønn med mobbehistorikk begynte å spise mindre så han ikke skulle bli så tykk at de mobbet ham i garderoben når de skulle ha gym, så er det jo ikke nødvendig å faktisk lære dem å snakke sånn om folk.

Men mobbe klarer unger uten stairs også. Det er bare noe med at boka viser det er greit. Man påpeker jo bare et objektivt faktum. Men, det er ikke kjekt for den ungen de kaller tykk likevel.


Som du sier, unger klarer å mobbe uten bøker når man ser å hører hva voksne sier! Desverre..

Dette samfunnet er helt bak mål å vegger når det kommer til mobbing! Det har eksplodert i de siste årene! Jeg får helt vondt i hjertet når jeg leser om en sånn sak.. Vi foreldre skulle stått opp mer og slått enda hardere mot mobbing!
 
Back
Topp