Pennal på skolen

Frk.MammaMor

Elsker forumet
Leste en artikkel i vg om en skole der de ikke fikk bruke pennal. I følge denne artikkelen så virket det som alle skoler hadde pennal. Vi har også pennal fri skole og syns det er helt fint :) Hvordan er det rundt omkring hos dere andre? Ser mange skriver i en annen tråd her at barna har fått pennal og innhold..
 
Alle 3 skolene jeg har jobbet ved har hatt penal ;) men de anbefaler å vente til 3klasse.
 
Her har de egne pennal :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Penal fra andre klasse
 
Pennal fra 1.klasse her.
 
Synes hele det innlegget på VG var idiotisk.. Hvorfor blåse opp om skolene velger pennal eller ikke for førsteklassingene?

Så lenge skolen sier fra så tidlig som mulig, så er det vel ikke noe problem.
Pennalfri skole er topp!
 
Pennalfritt på småtrinnet her. Men ser at noen blir skuffet hvis det blir informert om først ved skolestart, burde jo kommet sammen med info tidligere.
 
Hvorfor skal de ikke ha pennal, egentlig?

Fordi det er mye enklere med en kurv på pulten som inneholder det de trenger, supplert av skolen. Blir mindre dill og fikling av sånt, noen bruker laang tid på å lete etter ting i pennalet også når de ikke har fått beskjed om å bruke noe. Så pennal brukes hjemme her :)
 
Har ikke hørt noe fra skolen så her skal det jaggu brukes når bokhandleren fikk loppet meg for 250kr for matchende pennal til sekken
 
Fordi det er mye enklere med en kurv på pulten som inneholder det de trenger, supplert av skolen. Blir mindre dill og fikling av sånt, noen bruker laang tid på å lete etter ting i pennalet også når de ikke har fått beskjed om å bruke noe. Så pennal brukes hjemme her :)
Skjønner!! Og forstår godt den. :) Husker selv hvordan jeg likte å dille med mitt to-etasjers pennal :p
 
Pennal på begge skolene hun har gått på. :)
 
Back
Topp